Obraz ženy a muže v učebnicích dějepisu
Representation of women and men in history textbooks
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65630Identifikátory
SIS: 117875
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hogenová, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
gender, obraz ženy, obraz muže, učebnice dějepisu, obsahová analýzaKlíčová slova (anglicky)
gender, representation of women, representation of men, history textbooks, content analysisV práci se věnuji problematice genderu v učebnicích z hlediska obrazu ženy a muže. Především se zaměřuji na otázku "Jak je to se zachycením žen a mužů na obraze v učebnicích dějepisu?" Pojetí ženy a muže v předmětu dějepisu vychází zejména z historického kontextu, kdy učebnice reflektují skutečné události doby minulé. Pro celistvost práce v úvodní části seznamuji s problematikou genderu v učebnicích na obecné rovině a také se samotným pojetím genderu. Součástí je rovněž obsahová analýza vybraných učebnic.
This work deals with the issue of gender in textbooks regarding the image of woman and man, with the main question being: What is the image of woman and man in history textbooks give us? History as a subject reflects the conception of woman and man as based mainly on the historical context in which the textbooks reflect the actual events of the past. The introductory part of the work starts treating gender on a general level and then preceeds to a specifical gender analysis of textbooks. The following part of the work presents content analysis of selected history textbooks.