Komparace marketingového mixu dvou dámských fitness klubů v Praze 6
The Comparison of Marketing Mix of the Two Women's Fitness Clubs in Prague 6
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65386Identifiers
Study Information System: 135335
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Klíčová slova: služby, sportovní služby, marketingový mix, franchisingKeywords (English)
Key words: services, sports services, marketing mix, franchisingNázev: Komparace marketingového mixu dvou dámských fitness klubů v Praze 6 Cíl: Cílem práce je porovnání dvou dámských fitness klubů, které se nachází v Praze 6. Jedná se o Contours Břevnov a Expresku Řepy. Na základě získaných dat fitness centra mezi sebou porovnat a určit, které z fitness center je pro potenciální zákaznice lákavější a navrhnout opatření, která by mohla zvýšit spokojenost nově příchozích zákaznic. Metody: Výzkum je prováděn kvalitativním šetřením na vzorku 8 respondentek, která si obě fitness centra vyzkoušela. Použitou technikou výzkumu je polostrukturovaný rozhovor s respondentkami. Výsledky: Z výsledků provedeného šetření vyplývá, že respondentky jsou víceméně spokojené se službami obou fitness center. Nedá se jasně určit, které z nich je lepší. K oběma fitness centrům měly respondentky určité výhrady. Ty jsem analyzovala a v závěru doporučila fitness centrům, na co se mají zaměřit, aby zlepšily svoje služby. Klíčová slova: služby, sportovní služby, marketingový mix, franchising
Title: The Comparison of Marketing Mix of the Two Women's Fitness Clubs in Prague 6 Objective: The aim of this work is to compare the two ladies fitness clubs, located in Prague 6. It is Contours Brevnov and Expreska Repy. To compare and determine from obtained data which of the two fitness clubs is more interesting for potential customers and to propose arrangements which could increase the satisfaction of new coming customers. Methods: The research is performed by qualitative survey based on sample of 8 respondents, who tried both fitness centers. Used technique of research is semi-structureded interview with responders. Results: This survey implies that female respondents are more or less satisfied with the services of both fitness centers. It is not possible to clearly identify which one is better. However respondents had certain reservations to both of them. I analyzed these reservations and recommended fitness centers, on what to focus and in which fields to improve their services. Key words: services, sports services, marketing mix, franchising