Rozvoj základních lokomočních dovedností prostřednictvím her a PČ u dětí předškolního věku
Development of fundamental movement skills through games and PA in preschool chldren
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65295Identifikátory
SIS: 133761
Katalog UK: 990018512390106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Panáčková, Michaela
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Laboratoř sportovní motoriky
Datum obhajoby
8. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Hra, pohybová činnost, základní lokomoční dovednosti (chůze, běh, skok, lezení, házení), předškolní věk 5-6 let, diagnostika základních lokomočních dovednostíKlíčová slova (anglicky)
Game, physical activity, fundamental movement skills (walking, running, jumping, crawling, throwing), preschool age 5-6 years, diagnosis of fundamental locomotor skillsCharakteristika práce: Mezi základní lokomoční dovednosti řadíme chůzi, běh, skok, lezení a házení. Jejich rozvoj je ovlivněn především hrami a pohybovými činnostmi. Zvládnutí těchto dovedností zaručí dětem správný tělesný vývoj a také vytvoří nezbytné předpoklady pro osvojování těžších a složitějších dovedností. Úroveň základních lokomočních dovedností hodnotíme pomocí diagnostických prostředků. Cíl a smysl práce: Ve své práci jsem vytvořila inspiromat her a pohybových činností. Tyto hry a pohybové činnosti rozvíjí a zdokonalují základní lokomoční dovednosti, tedy chůzi, běh, skok, lezení a házení. Tato práce inspirovala nejen mě, ale slouží také jako inspirace pro pedagogy a cvičitele. Činnosti obsažené v inspiromatu slouží k rozvoji a zdokonalení základních lokomočních dovedností předškolních dětí. Řešení problému: Se skupinou chlapců a dívek ve věku 5-6 let v mateřské škole Sluníčko prováděl pedagog mnou navržené hry a pohybové činnosti získané na základě literatury, letité praxe a vlastních nápadů a zkušeností. Na základě pozorování jsem vytvořila inspiromat, do kterého jsem zařadila právě hry a pohybové činnosti, které se v práci s dětmi ukázaly jako nejvhodnější. Inspiromat je rozdělen na oddíly dle základních lokomočních dovedností - chůze, běh, skok, lezení, házení. Též je zde oddíl...
Characterization work: Fundamental locomotor skills are: walking, running, jumping, crawling and throwing. Their development is influenced primarily by games and movement activities. Control over those skills guarantees proper physical development of children and also make important prerequisites for an adoption of heavier and more complex skills. The levels of fundamental locomotor skills are evaluated by the diagnostic resources. Goal and purpose:I created inspiromat of games and movement activities in my work. These games and movement activities develop and improve fundamental locomotor skills - walking, running, jumping, crawling and throwing. This work inspired me, and also is inspiration for teachers and coaches. There are activities in the inspiromat which develop and improve fundamental locomotor skills of preschoolers. Problem solving: In the kindergarden Sluníčko the authority played games and movement activities with a group of boys and girls in an age of 5-6 years. I suggested, these games and movement activities, I got out of literature, longstanding practice, my ideas and experiences. Based on the observations I made inspiromat in which I included games and physical activities that work with children proved to be most appropriate. Inspiromat is divided in to sections according to the...
