Využití her v atletických přípravkách
Use of games in Athletic Preparatory
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65012Identifikátory
SIS: 140408
Katalog UK: 990019972490106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [9395]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vindušková, Jitka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Atletika
Datum obhajoby
14. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
pohybové schopnosti, herní prvky, senzitivní období, všestrannost, motivaceKlíčová slova (anglicky)
motoric skills, playful elements, sensitive period, versatility, motivationNázev: Využití her v atletických přípravkách Cíle: Porovnat teorii z odborné literatury s praxí trenérů v atletických přípravkách vztahující se k vedení tréninkové jednotky, zařazováním herních činností a jejich metodickým uspořádáním z hlediska rozvoje pohybových schopností. Metody: Ve své práci jsem použil metodu přímého, nestrukturovaného, otevřeného pozorování a metodu obsahové analýzy ze zdrojů uvedených v přehledu literatury. Výsledky: Na základě metody pozorování bylo zjištěno, že práce sledovaných trenérů se až na výjimky shoduje s odbornou literaturou zabývající se danou problematikou. Potvrdila se tedy hypotéza, že zařazení herních činností a jejich metodické uspořádání využívané atletickými trenéry se shodují s obecně platnými pravidly vztahující se ke struktuře tréninkové jednotky. Této shody bylo dosaženo z 95 %. Klíčová slova: pohybové schopnosti, herní prvky, senzitivní období, všestrannost, motivace Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Title: Use of games in Athletic Preparatory Objective: To compare theory from scholarly literature with practice of trainers in athletic preparatory training in terms of leading a trainig unit, involving playful activities and arranging them methodically to support development of motoric skills. Methods: In my study, I used a method of direct, unstructured, and straight observance, and a method of content analysis from the literature list presented. Results: On the bases of the observance method it was found that the work of observed trainers corresponds, with some exeptions, to the scholarly literature that deals with the issue. Thus a hypothesis was confirmed that involving and methodical setting of playful activities by athletic trainers coincides with common rules of the training unit's structure. This coincidence was reached in 95%. Keywords: motoric skills, playful elements, sensitive period, versatility, motivation Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
