Usage of English in Videogames and its Effects on Vocabulary of Gamers
Užití angličtiny ve videohrách a její vliv na slovní zásobu hráčů
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64989Identifiers
Study Information System: 158602
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Dvořák, Bohuslav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Mathematics Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
28. 5. 2015
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Slovní zásoba, Počítačové hry, Osvojování cizího jazyka, Teorie univerzální gramatiky, Mentální lexikonKeywords (English)
Vocabulary, Videogames, Second language acquisition, Theory of universal grammar, Mental lexiconTato bakalářská práce si klade za cíl prozkoumat případnou existenci spojitosti mezi hraním počítačových her a slovní zásobou hráčů. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu osvojování cizího jazyka, různým přístupům k této problematice a charakterizování rozdílu mezi osvojováním jazyka mateřského a jazyka cizího. Praktická část se zabývá analýzou výsledků dotazníku, který byl vytvořen pro účely práce a je obsažen v příloze. Výsledky jsou zkoumány z různých pohledů, jejichž syntéza by měla poskytnout vypovídající závěr o existenci, nebo neexistenci, výše zmíněného vztahu.
The aim of this bachelor thesis is to reveal the possible correlation between playing videogames and vocabulary of gamers. The theoretical part of the thesis contains a brief definition of the second language acquisition, description of various approaches to this issue and the basic differences between first and second language acquisition. The practical part comprises analysis of the results of the questionnaire that was designed specifically for the purpose of the thesis and which is included in the appendix. The results are analyzed from different perspectives and synthesis of those should offer objective information about the existence, or nonexistence, of the aforementioned correlation.