Prezentace sportu ve vysílání televize v České republice
Presentation of sports in television broadcasting in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/64278Identifikátory
SIS: 137038
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šíma, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
14. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
marketingový výzkum, média, pozorování, sport, stopáž, televize, vysíláníKlíčová slova (anglicky)
marketing research, media, observation, sport, airtime, television, broadcastingNázev: Prezentace sportu ve vysílání televize v České republice Cíle: Cílem této práce je měření a porovnání stopáže věnované jednotlivým sportům a sportovním reprezentacím ve veřejnoprávní a komerční televizi v rámci pravidelného sportovního zpravodajství v hlavním vysílacím čase. Na základě výsledků pozorování bude navrženo doporučení pro využití v marketingu a ve sportovních klubech. Metody: Samotný výzkum bude proveden pomocí metody pozorování sportovního zpravodajství v hlavním vysílacím čase na televizních stanicích ČT1 a TV Nova. Jedná se o nepřímé pozorování s využitím technického zařízení - televizní USB tuner a počítač. Z hlediska obsahu bude využita Berelsonova kvantitativní obsahová analýza, jež zkoumá obsah mediálních sdělení. V teoretické části je využita analýza dokumentů. Výsledky: Výsledky pozorování názorně zobrazují odlišné přístupy veřejnoprávní a komerční televize pro zařazení jednotlivých sportů do vysílání sportovního zpravodajství v hlavním vysílacím čase. Pro obě televize platí, že nejpopulárnějšími sporty ve sportovním zpravodajství jsou fotbal a lední hokej. Zároveň se projevuje trend popularity letních sportů, a to i v zimním období. Sportovní reprezentace dostávají větší prostor ve vysílání veřejnoprávní České televize. TV Nova se zaměřuje na self-promotion sportů...
Title: Presentation of sports in television broadcasting in the Czech Republic Objectives: The aim of this thesis is to measure and compare the airtime devoted to individual sports and sports representations on public and commercial television in the regular, prime-time sports news. The recommendations will be proposed to be used in sports-club marketing, based on the results of observations. Methods: This thesis uses, as a method of observation, the standard sport news shown at prime-time on the TV stations ČT1 and TV Nova. This is the type of indirect observation with the technical devices - USB TV tuner and PC. In terms of content, Berelson's quantitative content analysis will be used, which examines the content of media messages. The theoretical part of the thesis is based on an analysis of documents. Results: The results of observations illustratively show the different approaches between public and commercial television for the inclusion of sport in the broadcasting of regular sports news in prime-time. For both channels, the most popular sports in the sports news are football and ice hockey. In addition, there is a trend of popularity of summer sports, even in the winter time. Sports broadcasting has high frequency of airtime on public Czech television broadcasting. TV Nova focuses on the...