Zobrazit minimální záznam

Child suffering from the ADHD syndrome in the surveyed kindergarten.
dc.contributor.advisorHanušová, Jaroslava
dc.creatorKubová, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-26T10:54:32Z
dc.date.available2017-05-26T10:54:32Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62313
dc.description.abstractCíl: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit přínos integrace pro dané dítě se syndromem ADHD v podmínkách konkrétní mateřské školy. Dílčími cíly bylo zjistit, zda se změnilo chování chlapce ve vybrané MŠ a jaké metody práce se s chlapcem nejvíce osvědčily. Metodika: Ke zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky byl využit individuální strukturovaný rozhovor, který probíhal s matkou integrovaného dítěte a s paní učitelkou, která má integrované dítě ve třídě. Výsledky: Šetřením bylo zjištěno, že se Adam zlepšil v mnoha oblastech a to jak z pohledu paní učitelky, tak i z pohledu matky. K výraznému zlepšení došlo v oblasti soustředění, které bylo při nástupu Adama na velmi špatné úrovni, dále se naučil být vnímavý k potřebám druhých a nemyslet jen na potřeby své, velký pokrok také nastal v oblasti ovládání svých reakcí, kdy se Adam v současné době opravdu snaží "být lepší". K výrazné změně také došlo v oblasti dodržování pravidel soužití, kdy Adam zpočátku odmítal jakékoli dodržování stanovených pravidel. Podařilo se docílit pochopení, že pravidla je potřeba dodržovat, i když je to někdy velmi těžké. Mezi osvědčené metody práce s Adamem patří vytvoření jasných pravidel, používání odměn a trestů, vysvětlování, důslednost, trpělivost, fyzický kontakt (pohlazení), oční kontakt, naslouchání a...cs_CZ
dc.description.abstractAim: The main aim of the thesis has been to find out the benefit of the integration for a child suffering from ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) in a setting of the specific kindregarten. The partial aim has been to trace up the potential changes in the boy's behaviour evoked by his attendance of the kindergarten and which working technique has influenced it the most. Methodics: In order to have all the exploratory questions answered in a proffesional way, the personal structured dialogue was held between the mother of the surveyed boy and the boy's kindergarten teacher Output: The output of the survey clarified that Adam has made a great progress in many fields, as stated by the mother and either by the kindergarten teacher. The most noticeable improvement has occured in Adam's concentration which was not good at the beginning of his kindergarten attendance, his apprehension to the needs of others has become really significant in comparison with the past in which he was concerned mainly about himself. Another aspect of Adam's possitive development regarding the kindergarten attendance is the ability to control his behaviour - "he tries to do his best", Adam has also started to follow the rules of coexistence significantly which he refused to accept at the beginning. The aim that has...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectHyperaktivitacs_CZ
dc.subjectADHDcs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectvýchovné přístupy a zásadycs_CZ
dc.subjectHyperactivityen_US
dc.subjectADHD syndromeen_US
dc.subjectchilden_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectintegrationen_US
dc.subjectfamilyen_US
dc.subjectpedagogical approaches and principlesen_US
dc.titleDítě s ADHD ve vybrané MŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-20
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId132910
dc.title.translatedChild suffering from the ADHD syndrome in the surveyed kindergarten.en_US
dc.contributor.refereeBlažková, Veronika
dc.identifier.aleph001783458
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCíl: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit přínos integrace pro dané dítě se syndromem ADHD v podmínkách konkrétní mateřské školy. Dílčími cíly bylo zjistit, zda se změnilo chování chlapce ve vybrané MŠ a jaké metody práce se s chlapcem nejvíce osvědčily. Metodika: Ke zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky byl využit individuální strukturovaný rozhovor, který probíhal s matkou integrovaného dítěte a s paní učitelkou, která má integrované dítě ve třídě. Výsledky: Šetřením bylo zjištěno, že se Adam zlepšil v mnoha oblastech a to jak z pohledu paní učitelky, tak i z pohledu matky. K výraznému zlepšení došlo v oblasti soustředění, které bylo při nástupu Adama na velmi špatné úrovni, dále se naučil být vnímavý k potřebám druhých a nemyslet jen na potřeby své, velký pokrok také nastal v oblasti ovládání svých reakcí, kdy se Adam v současné době opravdu snaží "být lepší". K výrazné změně také došlo v oblasti dodržování pravidel soužití, kdy Adam zpočátku odmítal jakékoli dodržování stanovených pravidel. Podařilo se docílit pochopení, že pravidla je potřeba dodržovat, i když je to někdy velmi těžké. Mezi osvědčené metody práce s Adamem patří vytvoření jasných pravidel, používání odměn a trestů, vysvětlování, důslednost, trpělivost, fyzický kontakt (pohlazení), oční kontakt, naslouchání a...cs_CZ
uk.abstract.enAim: The main aim of the thesis has been to find out the benefit of the integration for a child suffering from ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) in a setting of the specific kindregarten. The partial aim has been to trace up the potential changes in the boy's behaviour evoked by his attendance of the kindergarten and which working technique has influenced it the most. Methodics: In order to have all the exploratory questions answered in a proffesional way, the personal structured dialogue was held between the mother of the surveyed boy and the boy's kindergarten teacher Output: The output of the survey clarified that Adam has made a great progress in many fields, as stated by the mother and either by the kindergarten teacher. The most noticeable improvement has occured in Adam's concentration which was not good at the beginning of his kindergarten attendance, his apprehension to the needs of others has become really significant in comparison with the past in which he was concerned mainly about himself. Another aspect of Adam's possitive development regarding the kindergarten attendance is the ability to control his behaviour - "he tries to do his best", Adam has also started to follow the rules of coexistence significantly which he refused to accept at the beginning. The aim that has...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017834580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV