dc.contributor.advisor | Hanušová, Jaroslava | |
dc.creator | Kubová, Zuzana | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T10:54:32Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T10:54:32Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/62313 | |
dc.description.abstract | Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit přínos integrace pro dané dítě se syndromem ADHD v podmínkách konkrétní mateřské školy. Dílčími cíly bylo zjistit, zda se změnilo chování chlapce ve vybrané MŠ a jaké metody práce se s chlapcem nejvíce osvědčily. Metodika: Ke zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky byl využit individuální strukturovaný rozhovor, který probíhal s matkou integrovaného dítěte a s paní učitelkou, která má integrované dítě ve třídě. Výsledky: Šetřením bylo zjištěno, že se Adam zlepšil v mnoha oblastech a to jak z pohledu paní učitelky, tak i z pohledu matky. K výraznému zlepšení došlo v oblasti soustředění, které bylo při nástupu Adama na velmi špatné úrovni, dále se naučil být vnímavý k potřebám druhých a nemyslet jen na potřeby své, velký pokrok také nastal v oblasti ovládání svých reakcí, kdy se Adam v současné době opravdu snaží "být lepší". K výrazné změně také došlo v oblasti dodržování pravidel soužití, kdy Adam zpočátku odmítal jakékoli dodržování stanovených pravidel. Podařilo se docílit pochopení, že pravidla je potřeba dodržovat, i když je to někdy velmi těžké. Mezi osvědčené metody práce s Adamem patří vytvoření jasných pravidel, používání odměn a trestů, vysvětlování, důslednost, trpělivost, fyzický kontakt (pohlazení), oční kontakt, naslouchání a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Aim: The main aim of the thesis has been to find out the benefit of the integration for a child suffering from ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) in a setting of the specific kindregarten. The partial aim has been to trace up the potential changes in the boy's behaviour evoked by his attendance of the kindergarten and which working technique has influenced it the most. Methodics: In order to have all the exploratory questions answered in a proffesional way, the personal structured dialogue was held between the mother of the surveyed boy and the boy's kindergarten teacher Output: The output of the survey clarified that Adam has made a great progress in many fields, as stated by the mother and either by the kindergarten teacher. The most noticeable improvement has occured in Adam's concentration which was not good at the beginning of his kindergarten attendance, his apprehension to the needs of others has become really significant in comparison with the past in which he was concerned mainly about himself. Another aspect of Adam's possitive development regarding the kindergarten attendance is the ability to control his behaviour - "he tries to do his best", Adam has also started to follow the rules of coexistence significantly which he refused to accept at the beginning. The aim that has... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Hyperaktivita | cs_CZ |
dc.subject | ADHD | cs_CZ |
dc.subject | dítě | cs_CZ |
dc.subject | mateřská škola | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | rodina | cs_CZ |
dc.subject | výchovné přístupy a zásady | cs_CZ |
dc.subject | Hyperactivity | en_US |
dc.subject | ADHD syndrome | en_US |
dc.subject | child | en_US |
dc.subject | kindergarten | en_US |
dc.subject | integration | en_US |
dc.subject | family | en_US |
dc.subject | pedagogical approaches and principles | en_US |
dc.title | Dítě s ADHD ve vybrané MŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-05-20 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 132910 | |
dc.title.translated | Child suffering from the ADHD syndrome in the surveyed kindergarten. | en_US |
dc.contributor.referee | Blažková, Veronika | |
dc.identifier.aleph | 001783458 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit přínos integrace pro dané dítě se syndromem ADHD v podmínkách konkrétní mateřské školy. Dílčími cíly bylo zjistit, zda se změnilo chování chlapce ve vybrané MŠ a jaké metody práce se s chlapcem nejvíce osvědčily. Metodika: Ke zjištění odpovědí na stanovené výzkumné otázky byl využit individuální strukturovaný rozhovor, který probíhal s matkou integrovaného dítěte a s paní učitelkou, která má integrované dítě ve třídě. Výsledky: Šetřením bylo zjištěno, že se Adam zlepšil v mnoha oblastech a to jak z pohledu paní učitelky, tak i z pohledu matky. K výraznému zlepšení došlo v oblasti soustředění, které bylo při nástupu Adama na velmi špatné úrovni, dále se naučil být vnímavý k potřebám druhých a nemyslet jen na potřeby své, velký pokrok také nastal v oblasti ovládání svých reakcí, kdy se Adam v současné době opravdu snaží "být lepší". K výrazné změně také došlo v oblasti dodržování pravidel soužití, kdy Adam zpočátku odmítal jakékoli dodržování stanovených pravidel. Podařilo se docílit pochopení, že pravidla je potřeba dodržovat, i když je to někdy velmi těžké. Mezi osvědčené metody práce s Adamem patří vytvoření jasných pravidel, používání odměn a trestů, vysvětlování, důslednost, trpělivost, fyzický kontakt (pohlazení), oční kontakt, naslouchání a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Aim: The main aim of the thesis has been to find out the benefit of the integration for a child suffering from ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) in a setting of the specific kindregarten. The partial aim has been to trace up the potential changes in the boy's behaviour evoked by his attendance of the kindergarten and which working technique has influenced it the most. Methodics: In order to have all the exploratory questions answered in a proffesional way, the personal structured dialogue was held between the mother of the surveyed boy and the boy's kindergarten teacher Output: The output of the survey clarified that Adam has made a great progress in many fields, as stated by the mother and either by the kindergarten teacher. The most noticeable improvement has occured in Adam's concentration which was not good at the beginning of his kindergarten attendance, his apprehension to the needs of others has become really significant in comparison with the past in which he was concerned mainly about himself. Another aspect of Adam's possitive development regarding the kindergarten attendance is the ability to control his behaviour - "he tries to do his best", Adam has also started to follow the rules of coexistence significantly which he refused to accept at the beginning. The aim that has... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990017834580106986 | |