Způsob hodnocení ředitelů škol zřizovatelem
Founder' Method of School Headmasters Evaluation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62286Identifikátory
SIS: 147721
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kitzberger, Jindřich
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
škola, zřizovatel, ředitel, hodnocení pracovníků, formy hodnocení, metody hodnoceníKlíčová slova (anglicky)
School, founder, headmaster, employee evaluation, evaluative forms, evaluative methodsZávěrečná bakalářská práce se zabývá způsoby hodnocení ředitelů škol. Cílem práce bylo zjistit, zda mají zřizovatelé škol stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitele u náhodně vybraného souboru zřizovatelů škol ve Středočeském kraji. První část je zaměřena na popis teoretických poznatků v oblasti moderní personalistiky, zejména popis běžných metod hodnocení pracovníků a seznámení s problematikou školského prostředí. Výzkum je proveden kvantitativním způsobem, druh šetření empirický s využitím dotazníkového šetření, jehož předmětem bylo zjistit, zda zřizovatelé mají stanovenu metodiku způsobu hodnocení ředitelů škol. Práce je rozdělena do dílčích cílů, které zjišťovaly, kdo stanovuje způsob hodnocení ředitelů škol. Byly zjišťovány důvody hodnocení ředitelů škol zřizovateli, nejčastěji používané způsoby hodnocení a co je podle zřizovatele motivujícím faktorem pro ředitele ke zlepšení své pracovní výkonnosti vyplývající z hodnocení zřizovatelem. Následně byla provedena komparace dílčích cílů práce dle typu zřizovatele. Výsledky této práce budou moci být přínosné a mít informativní charakter pro zřizovatele, kteří chtějí se zavedenými způsoby hodnocení pracovat nebo pro ty, kteří je teprve budou zavádět, aby mohli vytvořit systém hodnocení přínosný jak pro zřizovatele, tak pro ředitele škol. KLÍČOVÁ...
The bachelor thesis deals with the evaluation methods of headmasters. The aim of the thesis was to find out if the founders have predetermined the methodology of the evaluation of headmasters within the randomly chosen group of school founders in Central Bohemian region. The first part focuses on the characteristics of theoretical information in the sphere of human resource management. Particularly, it describes the common evaluation methods of employees and familiarisation with the problem of school ambience. The research is realised by quantitative method and the empirical sort of survey with the use of questionnaire where the main objective is to find out whether the founders predetermined the methodology of the school headmasters evaluation. The thesis is divided into partial aims which tries to determine who sets the methodology of the evaluation of the school headmasters. The reasons for the evaluation of headmasters by the founders have been found out. Furthermore, it also took the widely used ways of evaluation into account and what are the motivational factors, according to the founder, in order to improve its own working productivity. Subsequently there was a comparison of partial aims, according to the type of a founder, completed. The outcomes of this thesis can be contributive and...