Vztah ke sportu a sportovní činnost u osob se zrakovým postižením v mladé dospělosti. Bariéry vyskytující se při sportování vyplývající ze zkušeností osob v Praze
Attitude to sport and sport activity in people with visual disabilities in young adulthood. Barriers occurring during sports arising from the experience of people in Prague
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62125Identifikátory
SIS: 133531
Katalog UK: 990018540350106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šumníková, Pavlína
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
17. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Zrakové postižení, mladá dospělost, vztah ke sportu, překážky, integrace, tělesná výchova, rekreační sport, dobrovolníkKlíčová slova (anglicky)
Visual disability, young adulthood, relationship to sports, barriers, integration, physical education, recreational sport, volunteerPráce se zaměřuje na okolnosti a detaily, které mladým dospělým osobám se zrakovým postižením nevyhovují na dostupných možnostech sportování. Odkrývá jejich vztah ke sportu a zaměřuje se na překážky, se kterými se tito lidé setkávají ve chvílích, kdy chtějí sportovat a kdy sportují. Také se zaměřuje na názor na výuku tělesné výchovy v minulosti jednotlivců a její případný vliv na další sportovní činnost těchto osob. Informace jsou získány z rozhovorů a výsledky jsou shrnuty do několika kapitol, věnujících se konkrétním oblastem této problematiky. Obsahují i několik návrhů na možná řešení vedoucí ke zlepšení situace. Klíčová slova Zrakové postižení, mladá dospělost, vztah ke sportu, překážky, integrace, tělesná výchova, rekreační sport, dobrovolník
The work focuses on the circumstances and details that young adults with visual disabilities do not meet the available options for sports. It reveals their relationship to sports and focuses on the barriers that these people face in the moments when they want to sport and do sports. It also focuses on the opinion to teach physical education in the past individuals and its potential impact on other sports activities of such persons. Information obtained from the interviews and the results are summarized in several chapters devoted to specific areas of this subject. They also contain several suggestions for possible solutions to improve the situation. Key words Visual disability, young adulthood, relationship to sports, barriers, integration, physical education, recreational sport, volunteer
