Zobrazit minimální záznam

Evaluation of Developmental Dyspraxia in Children and Adolescents in Relation with Handedness, and in Children and Adolescents with Learning Disabilities
dc.contributor.advisorKraus, Josef
dc.creatorJínová, Anna
dc.date.accessioned2017-05-26T09:58:25Z
dc.date.available2017-05-26T09:58:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/62008
dc.description.abstract10 Anotace Diplomová práce se zabývá souvislostmi mezi vývojovou poruchou koordinace (nebo také vývojovou dyspraxií) a lateralitou. V teoretické části shrnuje současné poznatky o původu a vzniku laterality, jejím vývoji a možnostech testování. Dále se zabývá poznatky o vývojové dyspraxii, její charakteristikou, etiologií, prevalencí, možnostmi diagnostiky a terapie. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se liší frekvence výskytu motorických obtíží mezi dětmi s pravostrannou a levostrannou lateralitou. K tomu byl využit test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2), kterým jsme vyhodnotili motorické dovednosti u celkem 64 dětí (30 s levostrannou lateralitou, 34 s pravostrannou lateralitou). Nepodařilo se nám prokázat rozdíl mezi těmito dvěma výzkumnými skupinami, jejich výsledky byly naopak velmi vyrovnané. Dále jsme zkoumali frekvenci výskytu motorických obtíží u dětí se zkříženou lateralitou, kde nebyl prokázán významný rozdíl oproti běžné populaci. Poslední zkoumanou skupinou pak byly děti se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností, u kterých jsme zjistili statisticky významný rozdíl ve výskytu motorických obtíží ve srovnání s běžnou populací.cs_CZ
dc.description.abstract10 Annotation This diploma thesis deals with relations between developmental coordination disorder (or developmental dyspraxia) and laterality and handedness. In the theoretical part this work summarizes actual knowledge about the origin and the development of laterality and handedness and describes possibilities how to examine it. It also deals with knowledge about developmental coordination disorder, its characteristic, etiology, prevalence and diagnostic possibilities. The aim of the practical part was to evaluate motor difficulties in children with right and left handedness and to compare differencies. The Movement Assessment Battery for Children 2 was used for that evaluation. Motor skills in 64 children (30 left-handed and 34 right-handed) were evaluated. We haven't found any difference between those groups of children, their results were very balanced. We have also tested the motor skills in children with crossed eye-hand laterality, any significant difference hasn't been found in comparison with standard population. The group of children with learning disabilities has been also evaluated, we have found statisticaly significant difference between their motor skills and motor skills of standard population.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 2. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectvývojová dyspraxiecs_CZ
dc.subjectvývojová porucha koordinacecs_CZ
dc.subjectlateralitacs_CZ
dc.subjectspecifické poruchy učenícs_CZ
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children 2cs_CZ
dc.subjectdevelopmental dyspraxiaen_US
dc.subjectdevelopmental coordination disorderen_US
dc.subjecthandednessen_US
dc.subjectlateralityen_US
dc.subjectlearning disabilitiesen_US
dc.subjectMovement Assessment Battery for Children 2en_US
dc.titleHodnocení vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na lateralitu a u dětí a adolescentů se specifickými vývojovými poruchami školních dovednostícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-01
dc.description.departmentDepartment of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
dc.description.departmentKlinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.faculty2. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultySecond Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId160814
dc.title.translatedEvaluation of Developmental Dyspraxia in Children and Adolescents in Relation with Handedness, and in Children and Adolescents with Learning Disabilitiesen_US
dc.contributor.refereeZounková, Irena
dc.identifier.aleph002014198
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFyzioterapiecs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysiotherapyen_US
thesis.degree.programSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Health Serviceen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs2. lékařská fakulta::Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enSecond Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation and Sports Medicineen_US
uk.faculty-name.cs2. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enSecond Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs2.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFyzioterapiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysiotherapyen_US
uk.degree-program.csSpecializace ve zdravotnictvícs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Health Serviceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs10 Anotace Diplomová práce se zabývá souvislostmi mezi vývojovou poruchou koordinace (nebo také vývojovou dyspraxií) a lateralitou. V teoretické části shrnuje současné poznatky o původu a vzniku laterality, jejím vývoji a možnostech testování. Dále se zabývá poznatky o vývojové dyspraxii, její charakteristikou, etiologií, prevalencí, možnostmi diagnostiky a terapie. Cílem praktické části bylo zjistit, zda se liší frekvence výskytu motorických obtíží mezi dětmi s pravostrannou a levostrannou lateralitou. K tomu byl využit test Movement Assessment Battery for Children 2 (MABC-2), kterým jsme vyhodnotili motorické dovednosti u celkem 64 dětí (30 s levostrannou lateralitou, 34 s pravostrannou lateralitou). Nepodařilo se nám prokázat rozdíl mezi těmito dvěma výzkumnými skupinami, jejich výsledky byly naopak velmi vyrovnané. Dále jsme zkoumali frekvenci výskytu motorických obtíží u dětí se zkříženou lateralitou, kde nebyl prokázán významný rozdíl oproti běžné populaci. Poslední zkoumanou skupinou pak byly děti se specifickými vývojovými poruchami školních dovedností, u kterých jsme zjistili statisticky významný rozdíl ve výskytu motorických obtíží ve srovnání s běžnou populací.cs_CZ
uk.abstract.en10 Annotation This diploma thesis deals with relations between developmental coordination disorder (or developmental dyspraxia) and laterality and handedness. In the theoretical part this work summarizes actual knowledge about the origin and the development of laterality and handedness and describes possibilities how to examine it. It also deals with knowledge about developmental coordination disorder, its characteristic, etiology, prevalence and diagnostic possibilities. The aim of the practical part was to evaluate motor difficulties in children with right and left handedness and to compare differencies. The Movement Assessment Battery for Children 2 was used for that evaluation. Motor skills in 64 children (30 left-handed and 34 right-handed) were evaluated. We haven't found any difference between those groups of children, their results were very balanced. We have also tested the motor skills in children with crossed eye-hand laterality, any significant difference hasn't been found in comparison with standard population. The group of children with learning disabilities has been also evaluated, we have found statisticaly significant difference between their motor skills and motor skills of standard population.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, 2. lékařská fakulta, Klinika rehabilitace a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.identifier.lisID990020141980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV