Finanční matematika ve vybraných úlohách z gymnaziálního učiva geometrie
Financial mathematics in selected problems from comprehensive school geometry curriculum
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61737Identifikátory
SIS: 131885
Kolekce
- Kvalifikační práce [19344]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tůmová, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra matematiky a didaktiky matematiky
Datum obhajoby
19. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
finanční gramotnost, finanční matematika, úlohy, geometrie, gymnáziumKlíčová slova (anglicky)
financial literacy, financial mathematics, problems, geometry, secondary schoolNázev práce: Finanční matematika ve vybraných úlohách z gymnaziálního učiva geometrie Autor: Zuzana Kocourková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí práce: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Tématem bakalářské práce jsou vybrané úlohy, v nichž je propojena geometrie s finanční matematikou a lze je zařadit do výuky na gymnáziích. V první části je popsána finanční gramotnost a její zařazení do výuky na základních a středních školách. Dále jsou zde uvedeny základy finanční matematiky. Druhá část práce je zaměřena na řešené úlohy z geometrie ve spojení s finanční matematikou, které lze zařadit do výuky na gymnáziích. Na vhodných místech v řešení jednotlivých úloh jsou ukázány různé řešitelské strategie. Závěrem každé úlohy je souhrn po- třebných znalostí a dovedností k jejímu úspěšnému vyřešení. Klíčová slova: finanční gramotnost, finanční matematika, úlohy, geometrie, gymnázium
Title: Financial mathematics in selected problems from comprehensive school geometry curriculum Author: Zuzana Kocourková Department: Department of Mathematics and Mathematical Education Supervisor: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. The core of the bachelor thesis is a selection of problems that combine geo- metry and financial mathematics and can be used at comprehensive school. In the first part the author defines and describes financial literacy and its inclusion into primary and secondary school education. It also presents foundations of finan- cial mathematics. The second part of the thesis focuses on problems that combine geometry and financial matematics and on their introduction at comprehensive school level. When possible, several suitable solving strategies are demonstrated. Each of the problems is supplemented by a list of knowledge and skills prerequi- site to their solution. Keywords: financial literacy, financial mathematics, problems, geometry, comprehensive school