Zobrazit minimální záznam

Financial mathematics in selected problems from comprehensive school geometry curriculum
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorKocourková, Zuzana
dc.date.accessioned2017-05-26T09:05:21Z
dc.date.available2017-05-26T09:05:21Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61737
dc.description.abstractNázev práce: Finanční matematika ve vybraných úlohách z gymnaziálního učiva geometrie Autor: Zuzana Kocourková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí práce: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Tématem bakalářské práce jsou vybrané úlohy, v nichž je propojena geometrie s finanční matematikou a lze je zařadit do výuky na gymnáziích. V první části je popsána finanční gramotnost a její zařazení do výuky na základních a středních školách. Dále jsou zde uvedeny základy finanční matematiky. Druhá část práce je zaměřena na řešené úlohy z geometrie ve spojení s finanční matematikou, které lze zařadit do výuky na gymnáziích. Na vhodných místech v řešení jednotlivých úloh jsou ukázány různé řešitelské strategie. Závěrem každé úlohy je souhrn po- třebných znalostí a dovedností k jejímu úspěšnému vyřešení. Klíčová slova: finanční gramotnost, finanční matematika, úlohy, geometrie, gymnáziumcs_CZ
dc.description.abstractTitle: Financial mathematics in selected problems from comprehensive school geometry curriculum Author: Zuzana Kocourková Department: Department of Mathematics and Mathematical Education Supervisor: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. The core of the bachelor thesis is a selection of problems that combine geo- metry and financial mathematics and can be used at comprehensive school. In the first part the author defines and describes financial literacy and its inclusion into primary and secondary school education. It also presents foundations of finan- cial mathematics. The second part of the thesis focuses on problems that combine geometry and financial matematics and on their introduction at comprehensive school level. When possible, several suitable solving strategies are demonstrated. Each of the problems is supplemented by a list of knowledge and skills prerequi- site to their solution. Keywords: financial literacy, financial mathematics, problems, geometry, comprehensive schoolen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfinanční gramotnostcs_CZ
dc.subjectfinanční matematikacs_CZ
dc.subjectúlohycs_CZ
dc.subjectgeometriecs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectfinancial literacyen_US
dc.subjectfinancial mathematicsen_US
dc.subjectproblemsen_US
dc.subjectgeometryen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.titleFinanční matematika ve vybraných úlohách z gymnaziálního učiva geometriecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2014
dcterms.dateAccepted2014-05-19
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId131885
dc.title.translatedFinancial mathematics in selected problems from comprehensive school geometry curriculumen_US
dc.contributor.refereeTůmová, Veronika
dc.identifier.aleph001777010
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Technology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Technology Oriented at Education - Mathematics Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev práce: Finanční matematika ve vybraných úlohách z gymnaziálního učiva geometrie Autor: Zuzana Kocourková Katedra: Katedra matematiky a didaktiky matematiky Vedoucí práce: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. Tématem bakalářské práce jsou vybrané úlohy, v nichž je propojena geometrie s finanční matematikou a lze je zařadit do výuky na gymnáziích. V první části je popsána finanční gramotnost a její zařazení do výuky na základních a středních školách. Dále jsou zde uvedeny základy finanční matematiky. Druhá část práce je zaměřena na řešené úlohy z geometrie ve spojení s finanční matematikou, které lze zařadit do výuky na gymnáziích. Na vhodných místech v řešení jednotlivých úloh jsou ukázány různé řešitelské strategie. Závěrem každé úlohy je souhrn po- třebných znalostí a dovedností k jejímu úspěšnému vyřešení. Klíčová slova: finanční gramotnost, finanční matematika, úlohy, geometrie, gymnáziumcs_CZ
uk.abstract.enTitle: Financial mathematics in selected problems from comprehensive school geometry curriculum Author: Zuzana Kocourková Department: Department of Mathematics and Mathematical Education Supervisor: Prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. The core of the bachelor thesis is a selection of problems that combine geo- metry and financial mathematics and can be used at comprehensive school. In the first part the author defines and describes financial literacy and its inclusion into primary and secondary school education. It also presents foundations of finan- cial mathematics. The second part of the thesis focuses on problems that combine geometry and financial matematics and on their introduction at comprehensive school level. When possible, several suitable solving strategies are demonstrated. Each of the problems is supplemented by a list of knowledge and skills prerequi- site to their solution. Keywords: financial literacy, financial mathematics, problems, geometry, comprehensive schoolen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990017770100106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV