Reflection of English as a Lingua Franca in General English Coursebooks - Focus on Pronunciation
Angličtina jako lingua franca a její reflexe v učebnicích AJ se zaměřením na výslovnost
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61699Identifiers
Study Information System: 145685
Collections
- Kvalifikační práce [17867]
Author
Advisor
Referee
Bojarová, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
English Language Oriented at Education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
English
Grade
Good
Keywords (Czech)
angličtina jako lingua franca, výslovnostní program Lingua Franca Core, výslovnost, mezinárodní srozumitelnost, výuka angličtinyKeywords (English)
English as Lingua Franca, Lingua Franca Core, pronunciation, international intelligibility, teaching EnglishCitace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The role of English in the globalized world and its reflection in current teacher training manuals
Defence status: DEFENDEDHovorka, Marek (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Date of defense: 7. 9. 2016Diplomová práce se zabývá didaktickou reflexí globálních angličtin (GEs) a angličtiny jako lingua franca (ELF) v současných učebních textech pro učitele angličtiny. Teoretická část práce představuje dosavadní výzkum v ... -
English as a Lingua Franca in Europe and Asia: teaching policy on the ground
Defence status: DEFENDEDMorejon, Stefanie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Date of defense: 6. 9. 2017The present thesis considers the topic of English as a Lingua Franca as it is perceived and experienced by three groups: the ELF research community, ELT professionals, and ELF users themselves. This thesis first presents ... -
Academic English as a Lingua Franca in the Czech Republic
Defence status: DEFENDEDMocková, Silvia (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Date of defense: 12. 9. 2017