Využití sponzoringu FK Dukla Praha v marketingu sponzora
The use of sponsorship of FK Dukla Praha in sponsor's marketing
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61532Identifiers
Study Information System: 125360
CU Caralogue: 990015864880106986
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Čáslavová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
partner, klub, sponzorské plnění, média, hospitalityKeywords (English)
partner, club, sponsorship fulfilment, media, hospitalityVYUŽITÍ SPONZORINGU FK DUKLA PRAHA V MARKETINGU SPONZORA Cíle: Cílem této práce je odhalit nedostatky plynoucí ze sponzorství. Výstupem práce jsou doporučení v oblasti marketingu a prezentace. Metody: Autor postupoval v práci metodou případové studie. Během poznávacích procesů využil autor analýzu dokumentů, interview se zástupcem marketingové agentury, marketingový audit a monitoring médií. Výsledky: Prací byly odhaleny nedostatky v prezentování partnerů klubu, zejména ze stran partnera. Dalším poznatkem bylo zjištění, že Gambrinus liga je nedostatečně medializovaná. Klíčová slova: partner, klub, sponzorské plnění, média, hospitality
THE USE OF SPONSORSHIP OF FK DUKLA PRAHA IN SPONSOR'S MARKETING Objectives: The aim of this paper is to reveal shortcomings resulting from sponsorship. The outcome of this paper is to provide recommendations on marketing and promotion. Methods: A case study was used to investigate sources of evidence such as analysis of documents, interview with marketing agency representative, marketing audit and media monitoring. Results: Paper revealed that the way how partners are presented by club and mainly by themselves is insufficient. Also publicity of Gambrinus league was found as inadequate. Keywords: partner, club, sponsorship fulfilment, media, hospitality