Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů
Support for the development of children with learning disabilities - the voice of parents
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61416Identifiers
Study Information System: 121795
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Kostelecká, Yvona
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
SPU, rodičovská podpora, rozvoj dětí s SPUKeywords (English)
learning disabilities, parental support, the voice of parentsNÁZEV: Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů AUTOR: Jan Zikmunda KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiřina Novotná ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje podpoře dítěte s poruchami učení a rodinu. Má část teoretickou a empirickou. Teoretická část zpracovává problémy žáka se specifickými poruchami učení, jak vznikají, co jsou SPU, rodinu dítěte s SPU, volným časem. V empirické části jsou shromážděny, popsány a interpretovány případy dětí s SPU, jejich rodin a identifikovány jejich nejčastější problémy, o kterých nám poskytli sdělení v rozhovorech jejich rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie, poruchy chování, volný čas, rodina.
TITLE: Support for the development of children with learning disabilities - the voice of parents AUTHOR: Jan Zikmunda DEPARTMENT: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství SUPERVISOR: PhDr. Jiřina Novotná ABSTRACT: The thesis deals with the support of children with learning disabilities and the family. The thesis consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part presents the problems of pupils with specific learning disability, how the disability develops, what the learning disabilities are, it also describes the child's family, leisure. The practical part analyse the experience of children with specific learning disability based on the interview with the parents, their most common problems. KEYWORDS: Specific learning disabilities: dyslexia, dysgfaphia, dysortographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmúzie, dyspinxie, behavioral disorders, leisure, the family.