Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů
Support for the development of children with learning disabilities - the voice of parents
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61416Identifikátory
SIS: 121795
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kostelecká, Yvona
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství
Datum obhajoby
4. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
SPU, rodičovská podpora, rozvoj dětí s SPUKlíčová slova (anglicky)
learning disabilities, parental support, the voice of parentsNÁZEV: Podpora rozvoje dětí s specifickými poruchami učení očima rodičů AUTOR: Jan Zikmunda KATEDRA: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jiřina Novotná ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje podpoře dítěte s poruchami učení a rodinu. Má část teoretickou a empirickou. Teoretická část zpracovává problémy žáka se specifickými poruchami učení, jak vznikají, co jsou SPU, rodinu dítěte s SPU, volným časem. V empirické části jsou shromážděny, popsány a interpretovány případy dětí s SPU, jejich rodin a identifikovány jejich nejčastější problémy, o kterých nám poskytli sdělení v rozhovorech jejich rodiče. KLÍČOVÁ SLOVA: Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie, poruchy chování, volný čas, rodina.
TITLE: Support for the development of children with learning disabilities - the voice of parents AUTHOR: Jan Zikmunda DEPARTMENT: Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství SUPERVISOR: PhDr. Jiřina Novotná ABSTRACT: The thesis deals with the support of children with learning disabilities and the family. The thesis consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part presents the problems of pupils with specific learning disability, how the disability develops, what the learning disabilities are, it also describes the child's family, leisure. The practical part analyse the experience of children with specific learning disability based on the interview with the parents, their most common problems. KEYWORDS: Specific learning disabilities: dyslexia, dysgfaphia, dysortographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmúzie, dyspinxie, behavioral disorders, leisure, the family.