Metodika školy chůze pacienta s transtibiální amputací
Methodology of gait school of a patient with transtibial amputation
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/61412Identifiers
Study Information System: 129912
Collections
- Kvalifikační práce [8829]
Author
Advisor
Referee
Půlpán, Rudolf
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Orthotics-prosthetics
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
amputace, rehabilitace, chůze, ortopedická protetika, tréninkKeywords (English)
amputation, rehabilitation, gait, orthopedic prosthetics, trainingNázev: Metodika školy chůze pacienta s transtibiální amputací Cíle: Hlavním cílem této práce je podat ucelený přehled metodiky školy chůze z pohledu protetické a rehabilitační péče pacienta s transtibiální amputací. Tato práce zahrnuje metody, postupy a úkony, které zajistí úspěšnou práci s pacientem a jeho vrácení a zapojení do běžného života. Metody: Byl použit kvalitativní výzkum pomocí metody sběru dat, neformálního rozhovoru s expertem a zúčastněného participiálního pozorování. Výsledky: Metodika školy chůze je nezbytná pro správné používání a nošení protézy. Pozitivně ovlivňuje život pacienta s transtibiální amputací. Zjistili jsme, že je velmi důležité začít s metodikou školy chůze co nejdříve, to lze. Klíčová slova: amputace, rehabilitace, chůze, ortopedická protetika, trénink
Title: Methodology of gait school of a patient with transtibial amputation Objectives: The main objective of this thesis is to give a comprehensive overview of methodology of the gait school from the prosthetic and rehabilitation care perspective of patient with transtibial amputation. This work includes the methods, procedures and practices to ensure successful work with the patient and their return and participation in everyday life. Methods: A qualitative research was used together with method of data collection, informal interview with an expert and participating observation. Results: The methodology of gait school is necessary for proper use and wearing prosthetic device. It positively influences the life of a patient with a transtibial amputation. In conclusion of this thesis is proven the crucial importance of starting with the methodology of gait school as soon as possible. Keywords: amputation, rehabilitation, gait, orthopedic prosthetics, training