Zobrazit minimální záznam

Conception of Development Education Emphasizing the Beginning of Compulsory Education
dc.contributor.advisorStuchlíková, Iva
dc.creatorFranclová, Marta
dc.date.accessioned2020-11-26T17:28:01Z
dc.date.available2020-11-26T17:28:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/61081
dc.description.abstractThe Conception of Development Education Emphasizing the Beginning of Compulsory Education ASTRACT This thesis deals with the issue of education and its role in personality development, emphasising its application from the beginning of compulsory education. The work explains and clarifies the reasons for which it is necessary to understand, from the very beginning of compulsory education, the pedagogical problem of a narrowed conception of education, restricting education only to being an instrument transmitting knowledge, without considering the deeper insight. The thesis also refers to the trends of current pedagogical theory and practice, putting the personality of the child in the first place of the educative effort of the school. Within the given context it updates the contributions of humanistic psychology, cognitive psychology, constructivism, positive psychology and reminds us of the documents written by Czech authors, which emphasize similarly this point of view of the school, education and the role of the teacher. Education and its role in the personality development is further elaborated upon with an accent laid on its four dimensions - to learn how to get to know, behave, live together and to be (see the study "Učení je skryté bohatství" - "Learning Is The Hidden Treasure" published in 1997). KEY...en_US
dc.description.abstractPojetí rozvíjející výuky s důrazem na zahájení školní docházky ABSTRAKT: Tématem této disertace je osobnostně rozvíjející výuka, s důrazem na její uplatňování od počátku školní docházky. Ozřejmuje důvody, proč je třeba chápat od samého počátku školní docházky jako závažný pedagogický problém zúžené pojetí výuky, omezující vzdělání pouze na předávání učení se poznatkům. Práce poukazuje na trendy v současné pedagogické teorii a praxi, které kladou do popředí vzdělávacího úsilí školy osobnost dítěte. Aktualizuje v tomto kontextu přínosy humanistické psychologie, psychologie kognitivní, konstruktivizmu, pozitivní psychologie a připomíná domácí dokumenty, razící v obdobném duchu pohledy na školu, vzdělávání, úlohu učitele. Rozvíjející výuka je potom rozpracována s důrazem na její čtyři dimenze - učit se poznávat, jednat, žít pospolu a být (viz Učení je skryté bohatství, 1997). KLÍČOVÁ SLOVA: Rozvíjející výuka, osobnostní přístup, zahájení školní docházky, učitel, žákcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePojetí rozvíjející výuky s důrazem na zahájení školní docházkycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-12-04
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId93431
dc.title.translatedConception of Development Education Emphasizing the Beginning of Compulsory Educationen_US
dc.contributor.refereeHorká, Hana
dc.contributor.refereeLukášová, Hana
dc.identifier.aleph001558729
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPojetí rozvíjející výuky s důrazem na zahájení školní docházky ABSTRAKT: Tématem této disertace je osobnostně rozvíjející výuka, s důrazem na její uplatňování od počátku školní docházky. Ozřejmuje důvody, proč je třeba chápat od samého počátku školní docházky jako závažný pedagogický problém zúžené pojetí výuky, omezující vzdělání pouze na předávání učení se poznatkům. Práce poukazuje na trendy v současné pedagogické teorii a praxi, které kladou do popředí vzdělávacího úsilí školy osobnost dítěte. Aktualizuje v tomto kontextu přínosy humanistické psychologie, psychologie kognitivní, konstruktivizmu, pozitivní psychologie a připomíná domácí dokumenty, razící v obdobném duchu pohledy na školu, vzdělávání, úlohu učitele. Rozvíjející výuka je potom rozpracována s důrazem na její čtyři dimenze - učit se poznávat, jednat, žít pospolu a být (viz Učení je skryté bohatství, 1997). KLÍČOVÁ SLOVA: Rozvíjející výuka, osobnostní přístup, zahájení školní docházky, učitel, žákcs_CZ
uk.abstract.enThe Conception of Development Education Emphasizing the Beginning of Compulsory Education ASTRACT This thesis deals with the issue of education and its role in personality development, emphasising its application from the beginning of compulsory education. The work explains and clarifies the reasons for which it is necessary to understand, from the very beginning of compulsory education, the pedagogical problem of a narrowed conception of education, restricting education only to being an instrument transmitting knowledge, without considering the deeper insight. The thesis also refers to the trends of current pedagogical theory and practice, putting the personality of the child in the first place of the educative effort of the school. Within the given context it updates the contributions of humanistic psychology, cognitive psychology, constructivism, positive psychology and reminds us of the documents written by Czech authors, which emphasize similarly this point of view of the school, education and the role of the teacher. Education and its role in the personality development is further elaborated upon with an accent laid on its four dimensions - to learn how to get to know, behave, live together and to be (see the study "Učení je skryté bohatství" - "Learning Is The Hidden Treasure" published in 1997). KEY...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990015587290106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV