Marketingový výzkum společenské odpovědnosti firem a možnosti její aplikace v oblasti zdraví a sportu
Corporate Social Responsibility: Marketing research and its application in health and sport
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60777Identifiers
Study Information System: 130647
CU Caralogue: 990015864690106986
Collections
- Kvalifikační práce [8928]
Author
Advisor
Referee
Čáslavová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
7. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
společenská odpovědnost firem, marketingový výzkum, dotazníkové šetření, zdravý pohyb, zdravý životní styl, sportKeywords (English)
corporate social responsibility, marketing research, questionnaire survey, health, healthy lifestyle, sportNázev Marketingový výzkum společenské odpovědnosti firem a možnosti její aplikace v oblasti zdraví a sportu Cíl Prezentace výsledků marketingového výzkumu, vyhodnocení postojů středních a velkých firem působících v České republice ke společenské odpovědnosti, zhodnocení situace společenské odpovědnosti v ČR a doporučení firmám na základě výsledků z výzkumu. Metody dotazníkové šetření, sběr primárních dat Výsledky Bylo zjištěno, že společenská odpovědnost firem v České republice je na dobré úrovni, není však plně využit potenciál tohoto konceptu, s ohledem na znalost, přínosy a možnosti aplikace CSR. Aktivity společenské odpovědnosti vázané na zdraví a sport jsou obecně považovány za důležité a ve většině zkoumaných firem se v určité formě objevují. Klíčová slova společenská odpovědnost firem, marketingový výzkum, dotazníkové šetření, zdravý pohyb, zdravý životní styl, sport
Title Corporate Social Responsibility: Marketing research and its application in health and sport Objectives To present marketing research results, to assess Czech medium and large enterprises' approaches to corporate social responsibility, to evaluate a situation of CSR in the Czech Republic and to recommend some changes Methods questionnaire survey, primary data capture Results The level of corporate social responsibility in the Czech Republic is intermediate; nevertheless the potential of this concept remains underused in terms of knowledge, benefits and application options. Corporate social responsibility activities connected with health and sport are considered important and appear in majority of examined enterprises. Key words corporate social responsibility, marketing research, questionnaire survey, health, healthy lifestyle, sport