Show simple item record

MOODLE in biology teaching
dc.contributor.advisorChlebek, Petr
dc.creatorDrnovcová, Pavlína
dc.date.accessioned2017-05-18T14:08:13Z
dc.date.available2017-05-18T14:08:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/60565
dc.description.abstract"Moodle in teaching biology" The topic of this thesis "Moodle in teaching biology" introduces various possibilities of using e-learning in the subject of biology at primary and secondary schools. In particular, it focuses on the use of a specific learning management system "Moodle" in teaching the biology subject. In the theoretical part of the thesis, e-learning is considered as a rapidly evolving field of education and further on LMS Moodle is characterized and its main tools are described and explained in detail. In the methodological part of the thesis, each of the Moodle tools is presented with particular examples from practice as they can be used in teaching biology. A number of photographs which record specific samples of my lessons and courses are enclosed to the methodological part as well. The practical part of the thesis includes the results of a survey that was conducted among a number of teachers of biology at primary and secondary schools. This section is supplemented by charts that summarize all the results of the survey. Key words: E-learning, Moodle, LMS, open-sourceen_US
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Moodle ve výuce biologie nás seznamuje s možnostmi využití e-learningu v předmětu biologie na základních a středních školách. Zejména se zaměřuje na využití výukového prostředí Moodle ve výuce předmětu biologie. Teoretická část nahlíží na e-learning jako rychle se vyvíjející oblast vzdělávání a na Moodle jako takový, charakterizuje ho a popisuje jeho hlavní nástroje. Součástí je didaktická část, kde jsou jednotlivé nástroje Moodle představovány na konkrétních příkladech z praxe, jak je lze využít při výuce biologie. Didaktická část je doplněna o množství fotografií, které zaznamenávají konkrétní ukázku kurzu. Praktická část zahrnuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo prováděno mezi učiteli biologie na základních a středních školách. Tato část je doplněna o grafy, které shrnují výsledky dotazníkového šetření. Klíčová slova: E-learning, Moodle, LMS, open-sourcecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMOODLE ve výuce biologiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-01-15
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId131134
dc.title.translatedMOODLE in biology teachingen_US
dc.contributor.refereePavlasová, Lenka
dc.identifier.aleph001558324
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - chemiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Chemistryen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Moodle ve výuce biologie nás seznamuje s možnostmi využití e-learningu v předmětu biologie na základních a středních školách. Zejména se zaměřuje na využití výukového prostředí Moodle ve výuce předmětu biologie. Teoretická část nahlíží na e-learning jako rychle se vyvíjející oblast vzdělávání a na Moodle jako takový, charakterizuje ho a popisuje jeho hlavní nástroje. Součástí je didaktická část, kde jsou jednotlivé nástroje Moodle představovány na konkrétních příkladech z praxe, jak je lze využít při výuce biologie. Didaktická část je doplněna o množství fotografií, které zaznamenávají konkrétní ukázku kurzu. Praktická část zahrnuje výsledky dotazníkového šetření, které bylo prováděno mezi učiteli biologie na základních a středních školách. Tato část je doplněna o grafy, které shrnují výsledky dotazníkového šetření. Klíčová slova: E-learning, Moodle, LMS, open-sourcecs_CZ
uk.abstract.en"Moodle in teaching biology" The topic of this thesis "Moodle in teaching biology" introduces various possibilities of using e-learning in the subject of biology at primary and secondary schools. In particular, it focuses on the use of a specific learning management system "Moodle" in teaching the biology subject. In the theoretical part of the thesis, e-learning is considered as a rapidly evolving field of education and further on LMS Moodle is characterized and its main tools are described and explained in detail. In the methodological part of the thesis, each of the Moodle tools is presented with particular examples from practice as they can be used in teaching biology. A number of photographs which record specific samples of my lessons and courses are enclosed to the methodological part as well. The practical part of the thesis includes the results of a survey that was conducted among a number of teachers of biology at primary and secondary schools. This section is supplemented by charts that summarize all the results of the survey. Key words: E-learning, Moodle, LMS, open-sourceen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015583240106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV