Využití literárního textu v dramatickém projektu
Use of a literary text in the drama project
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/59938/thumbnail.png?sequence=8&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59938Identifikátory
SIS: 119355
Kolekce
- Kvalifikační práce [18628]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ferklová, Alžběta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
11. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Tvořivá dramatika, literární text, předškolní věk, hra, dramatizace, předškolní vzdělávání, mateřská školaKlíčová slova (anglicky)
Creative dramatist, literary text, pre-school age, drama, dramatization, pre-school education, nursery schoolNázev Využití literárního textu v dramatickém projektu Abstrakt Tato práce se ve své teoretické části zabývá vymezením pojmů dramatika, prostředky, techniky a metody tvořivé dramatiky. Dále pak možnostmi využití literárního (pohádkového) textu v práci s dětmi předškolního věku V praktické části pak zpracovává projekt, který využívá pohádkového textu v dramatice při vzdělávací nabídce v mateřské škole. Aplikuje různé dramatické, pocitové, smyslové, pantomimické a jiné hry v období měsíce února. Následně vyhodnocuje tento projekt po stránce účinnosti prostředků, technik a metod tvořivé dramatiky na osobnost dětí předškolního věku. Klíčová slova Tvořivá dramatika, literární text, předškolní věk, hra, dramatizace, předškolní vzdělávání, mateřská škola.
Title Use of a literary text in a dramatic project Summary The work deals in its theoretical part with definition of dramaturgy; means, approaches and methodology of creative dramaturgy. What is more, it deals with possibility of using the literature (fairytale) in work with prep school children. The practical part deals with a project, which applies the fairytale text in dramaturgy in educational announcement of a prep school. It applies different dramatics, feelings and sense, pantomimic and other plays during February. The project is finally assessed with focus on affectivity of applied means, approaches and methodology of creative dramaturgy with respect to personality of the prep school children. Keywords Creative dramatist, literary text, pre-school age, drama, dramatization, pre- school education, nursery school.