Přehled názorů na pohybovou aktivitu dětí s ADHD
Movement activity in children with ADHD: Literature review
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58355Identifikátory
SIS: 110021
Kolekce
- Kvalifikační práce [8839]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Feher, Jan
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Atletika
Datum obhajoby
11. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
ADHD, hyperaktivita, pohybová aktivita, tělesná výchovaKlíčová slova (anglicky)
ADHD, hyperactivity, movement activity, physical educationNázev: Přehled názorů na pohybovou aktivitu dětí s ADHD Cíl: Cílem práce bylo provedení literárního přehledu týkajícího se problematiky ADHD u dětí a seznámení se se zapojením těchto dětí do pohybových aktivit. Metodika: Bakalářská práce byla zpracována jako teoretická studie ve formě literární rešerše. Byla zaměřena zejména na shrnutí aktuálních poznatků týkajících se problematiky ADHD u dětí s následným zaměřením na jejich pohybové aktivity. Výsledky: Prostudovala jsem adekvátní množství odborných knih, statí a článků, které řešily z různých pohledů problematiku dětí s ADHD. Zároveň jsem se na základě prostudované literatury zamýšlela nad možnostmi využití pohybových aktivit v životě dětí s ADHD. Ve většině odborných publikací jsou autoři zaměřeni okrajově na předškolní věk, větší pozornost je věnována dětem na prvním i druhém stupni. V tomto období děti nastupují do základní školy a setkávají se zde s tělesnou výchovou, při které může docházet k odhalení poruchy ADHD. Klíčová slova: ADHD, hyperaktivita, pohybová aktivita, tělesná výchova
Thema works: Movement activity in childern with ADHD: Literature review Goal: The goal was to make literature review about children with ADHD and learn how to involve these children in movement activities. Methods: Thesis was made as a theoretical study in the form of a literature review, focusing on the summary of current findings about movement activities in children with ADHD. Results: I studied scientific books, papers and articles dealing with children with ADHD and I thought about the possibilities of using movement activity in children with ADHD. In most of these publications authors focus on pre-school age children just marginally. More attention have children visiting first and second degree schools. In this time they meet physical education there, which may lead to first detection of ADHD. Keywords: ADHD, hyperactivity, movement activity, physical education