MARKETINGOVÝ MIX SPORTOVNÍHO AREÁLU HAMR - BRANÍK A NÁVRHY NA JEHO ZLEPŠENÍ
MARKETING MIX OF SPORTS CENTER HAMR - BRANÍK AND ITS IMPROVEMENT SUGGESTIONS
bachelor thesis (DEFENDED)
![Document thumbnail](/bitstream/handle/20.500.11956/58349/thumbnail.png?sequence=9&isAllowed=y)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58349Identifiers
Study Information System: 130064
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Procházka, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
marketing,marketingový mix, marketingový výzkum,SWOT analýza, služby, sportovní podnikKeywords (English)
marketing,marketing mix, marketing research, SWOT analysis, services, sport companyNázev: MARKETINGOVÝ MIX SPORTOVNÍHO AREÁLU HAMR - BRANÍK A NÁVRHY NA JEHO ZLEPŠENÍ Cíle: Cílem této bakalářské práce je analyzovat stávající marketingový mix sportovního areálu Hamr - Braník, pomocí marketingového výzkumu zjistit spokojenost zákazníků a sestavit SWOT analýzu. Ze získaných podkladů a výsledků následně navrhnout konkrétní úpravy jednotlivých složek marketingového mixu, které povedou ke zlepšení kvality poskytovaných služeb, větší spokojenosti a loajalitě zákazníků, zlepšení fungování firmy a jejího hospodářského výsledku. Metody: Analýza marketingového mixu je provedena pomocí marketingového výzkumu kvantitativního charakteru - dotazníkového šetření, situační analýzy a jejího nástroje SWOT analýzy. Abstrakt: Bakalářská práce " Marketingový mix sportovního areálu Hamr - Braník a návrhy na jeho zlepšení" se zabývá analýzou stávajícího marketingového mixu a na základě provedených výzkumů předkládá konkrétní návrhy na jeho změny a úpravy. V teoretické části je definována základní problematika marketingu a jsou zde vymezeny pojmy související s marketingovým mixem v oblasti sportovních služeb. Metodologická část podrobně popisuje metody výzkumu a jejich následnou analýzu. Závěrečnou část bakalářské práce tvoří vyhodnocené a zpracované výsledky marketingového výzkumu - dotazníkového šetření a SWOT...
Title: MARKETING MIX OF SPORTS CENTER HAMR - BRANÍK AND ITS IMPROVEMENT SUGGESTIONS Targets: The aim of this bachelor thesis is to analyse current marketing mix of sports center Hamr - Braník, through marketing research find out customers satisfaction and perform SWOT analysis. The ascertained results will be used for improvement suggestions of each marketing mix part, which will lead to better services quality, customers satisfaction and whole company functioning, especially its economic results. Methods: The marketing mix analysis was performed through quantitative marketing research, specifically the questionaire. Situational analysis - SWOT analysis was used as well. Abstract: The bachelor thesis "Marketing mix of sports center and its improvement suggestions" deal with current marketing mix analysis and its improvements based on marketing research results are suggested. The theoretical part defines basic marketing and marketing mix terms considering to the sports environment. The methodological part describes the research methods and its consecutive analysis. The final part of this bachelor thesis includes evaluated marketing research results, specifically the questionaire and SWOT analysis. These results were then used as a base for changes and improvement suggestions of marketing mix of Hamr - Braník...