Komparace komunikace ředitelky mateřské školy s pedagogickými a nepedagogickými pracovníky
Comparison of the communication of the director of kindergarten with both pedagogical and non-pedagogical employees
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/58068Identifiers
Study Information System: 113832
CU Caralogue: 990015588780106986
Collections
- Kvalifikační práce [19358]
Author
Advisor
Referee
Svoboda, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
15. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
komunikace, pedagogický zaměstnanec, nepedagogický zaměstnanec, ředitelka mateřské školy, rozdíly v komunikaciKeywords (English)
communication, pedagogical employee, non-pedagogical employee, director of kindergarten, differences in communicationTato bakalářská práce nazvaná "Komparace komunikace ředitelky mateřské školy s pedagogickými a nepedagogickými zaměstnanci" pojednává o reálných rozdílech v komunikaci ředitelky se zaměstnanci. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti komunikace, které souvisí s komunikací ředitelky mateřské školy se zaměstnanci. To se propojuje s doporučeními a návrhy k efektivní komunikaci. Metodou dotazníku a interview byly zjišťovány možné rozdíly v komunikaci ředitelky mateřské školy se zaměstnanci. Výsledky dotazníků byly zveřejněny, dále porovnávány s výsledky interview. Konkrétní interview bylo porovnáno s výsledky dotazníku dané školy. Výsledek této práce přináší komparaci komunikace ředitelky mateřské školy s pedagogickými a nepedagogickými zaměstnanci a také zpětnou vazbu ředitelkám mateřských škol. v komunikaci se zaměstnanci.
This bachelor's thesis named "Comparison of the communication of the director of kindergarten with both pedagogical and non-pedagogical employees" deals with real differences of communication of director with both above mentioned groups of employees. In theoretical part, the fundamental terms of area of communication are explained. Especially those terms, which are connected with communication of director of kindergarten with employees. This explanation is also linked with recommendations and proposals leading to the effective communication. Through the method of questionnaire and interviews, possible differences in communication of director with both groups of employees, were explored. Outcomes of all the questionnaires were presented to the involved directors and confronted with outcomes of the interviews. Moreover, outcomes of interview with respective director were also confronted with outcomes of questionnaire of respective kindergarten. Findings of this bachelor's thesis bring comparison of the communication of the director of kindergarten with both pedagogical and non-pedagogical employees and offer a feedback to all involved directors in their communication with employees.