Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole
Preparratory class: Step into a successful start in elementary school
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57402Identifiers
Study Information System: 121180
Collections
- Kvalifikační práce [16239]
Author
Advisor
Referee
Kropáčková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dítě předškolního věku, dítě mladšího školního věku, základní škola, přípravná třída, školní zralost, škoní připravenost, učitel přípravné třídyKeywords (English)
school readiness, enrolment, suspension of school attendance, diagnosis, social disadvantage, preparatory classesDiplomová práce Přípravné třídy: Krok do úspěšného startu v základní škole si v teoretické části klade za cíl, seznámit čtenáře s předškolním věkem dítěte, poskytnout informace o školní zralosti a připravenosti dětí na vstup do základní školy, seznámit se s důvody odkladu školní docházky a pochopit význam přípravných tříd při základních školách. Cílem výzkumné části je představit čtenáři jednu konkrétní přípravnou třídu a to při Základní škole U Říčanského lesa, diplomová práce se snaží zjistit, zda je tato třída pro děti krok do úspěšného startu v základní škole a mapuje spokojenost rodičů dětí, které navštěvují tuto přípravnou třídu. Jako výzkumné metody jsem použila test schopností a rozhovor.
The thesis "preparatory classes": on the theoretical end, a step into a successful start in elementary school aims on acquainting the reader with the preschool age of a child, providing information about school maturity and readiness of children for entry into primary school, and at last, familiarizing the reader with the reasons for suspension of school attendance as well as undestanding the significance of preparatory classes under the lead of elementary schools providing them. The objective of this research is to familiarize the reader with one particular preparatory class and that is the one under the conduct of The Elementary School U Říčanského lesa. This diploma thesis is trying to ascertain if this preparatory class is a step to a succesful take -off to elementary school, mapping the overall content of its childrens parents whose children attend this preparatory class. A capabalities test and interview were used to validate the thesis.