Výuka disciplín gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami
Teaching of sports gymnastics disciplins in connection with fear scruples
diploma thesis (NOT DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57228Identifiers
Study Information System: 98759
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Novotná, Viléma
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 1. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výukaKeywords (English)
Fear, anxiety, sports gymnastics, vault, injury, physical education, teachingNázev: Výuka disciplín sportovní gymnastiky v kontextu se strachovými zábranami Cíl: Zjistit v jakém rozsahu je sportovní gymnastika zařazována do výuky tělesné výchovy na ZŠ a SŠ a jak je vnímána, respektive ovlivňována výuka jednotlivých disciplín v kontextu se vznikem strachových zábran. Metoda: Pro výzkum byla použita metoda dotazování pomocí dotazníku pro studenty 1. a 2. ročníku navazujícího studia UK FTVS, pro učitele základních a středních škol. Výsledky: Grafické vyjádření výsledku, vyhodnocení jednotlivých položek dotazníku doplněné komentářem a závěrečné shrnutí šetřené problematiky. Klíčová slova: Strach, úzkost, sportovní gymnastika, přeskok, úraz, tělesná výchova, výuka
Title: Teaching of sports gymnastics disciplins in connection with fear scruples Aims of thesis: Find out range of incorporate sports gymnastics in teaching on elementary and high schools. How influence fears scruples this teaching. Method: In research was used method of question by question form. Respondets were students of 1. and 2. follow-up masters study UK FTVS, for teachers on elementary and high schools. Results: Grafics expression of results, evaluation of single items from question form completed by comments and final summary of examined problematic. Keywords: Fear, anxiety, sports gymnastics, vault, injury, physical education, teaching