Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy
Learning aids for educational therapy of dysorthographia of primary schools pupils
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57070Identifiers
Study Information System: 133706
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Durdilová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Specifické poruchy učení, dysortografie, reedukace, reedukační pomůcky, žáci mladšího školní věku, vstupní a výstupní diagnostika, speciálně pedagogická intervence, sledovaný soubor žáků, kontrolní skupinaKeywords (English)
specific learning disabilities, dysortographia, educational therapy, learning aids, primary school pupils (ages 7 - 12), input and output diagnostic, special pedagogical intervention, choosen sample of pupils, control groupNázev: Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy Diplomová práce "Pomůcky k reedukaci dysortografie u žáků na prvním stupni základní školy" si klade cíl sestavit soubor metod a zhodnotit jeho vliv na reedukaci dysortografie - specifické poruchy pravopisu. Teoretická část se zabývá terminologií, projevy a etiologií specifických poruch učení, dále je na problematiku specifických poruch učení nahlíženo v kontextu vzdělávání na prvním stupni základní školy. Diagnostika, metody reedukace a užívané pomůcky jsou popsány pouze ve vztahu k dysortografii. Výzkumná část popisuje používané metody v rámci realizované speciálně pedagogické intervence a na základě analýzy vstupní a výstupní diagnostiky hodnotí vliv užitých metod na reedukaci dysortografie vybraného vzorku žáků v porovnání s kontrolní skupinou žáků, u které tyto metody aplikovány nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Title: The learning aids for educational therapy of dysortographia of primary school pupils pupils Thesis "The learning aids for educational therapy of dysortographia of primary school pupils" aims at assembling a list of method of reducing dysortographia - a specific grammar disability - and assessing their effectiveness for treating this disability. The theoretical part of the thesis covers terminology, symptoms and ethiology of specific learning disabilities. Next, the topic of specific learning disabilities is discussed in the context of primary school (ages 7 - 12). Diagnostics, methods of educational therapy and learning aids are described in relation to dysortographia. The reserch part of the thesis describes the methods used in special pedagogical intervention and, based on analysis of input and output diagnostics, assesses the effect of used methods on management of dysortographia in a chosen sample of pupils, compared to the control group which hasn't been treated with these methods. Key words: Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)