Možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu u žáků s SPU
The utilize facilities of individual education plan by children with specific learning difficulties
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56751Identifikátory
SIS: 122019
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mužáková, Monika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
24. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Specifické poruchy učení, individuální vzdělávací plán, dyslexie, dysgrafie, dysortografie,dyskalkulie, dyspraxie, diagnostika poruch učení, speciální vzdělávací podmínkyKlíčová slova (anglicky)
Specific learning difficulties, individual education plan, dyslexia, diagnostic of specific learning difficulties ,special learning conditionTématem bakalářské práce jsou speciální vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení. Cílem této práce je prozkoumat informovanost rodičů o možnosti využití individuálního vzdělávacího plánu při vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení a podpořit roli rodičů ve výchovně-vzdělávacím procesu.Teoretický základ práce pojednává o pojmu specifické poruchy učení, o jejich etiologii, dělení, diagnostice. Dále definuje individuální vzdělávací plán, popisuje základní principy, ze kterých tento vzdělávací plán vychází. Praktická část zahrnuje kvantitativní výzkum dotazníkovou metodou, který zjišťuje stav informovanosti rodičů o této problematice, popis získaných údajů a jejich následné vyhodnocení. Klíčová slova: Specifické poruchy učení , individuální vzdělávací plán , dyslexie, dysgrafie, dysortografie,dyskalkulie, dyspraxie, diagnostika poruch učení, speciální vzdělávací podmínky
The topic of the thesis are the special educational needs of pupils with specific learning difficulties. The aim of this paper is to explore the awareness of parents about the possibility of using individual educational plan for the education of children with learning disabilities and support the role of parents in educational process. The theoretical base of the thesis discusses the concept of specific learning disorders, their etiology, classification, diagnosis. It also defines individual education plan, describes the basic principles on which this plan is based on. The practical part includes quantitative research questionnaire method that detects the condition of awareness of parents on this issue, a description of the data and their subsequent evaluation. Keywords: Specific learning difficulties, individual education plan, dyslexia, diagnostic of specific learning difficulties ,special learning condition