Zobrazit minimální záznam

Komparativní analýza transparentnosti vybraných idiomů
dc.contributor.advisorMatuchová, Klára
dc.creatorPěničková, Barbora
dc.date.accessioned2017-05-16T12:29:53Z
dc.date.available2017-05-16T12:29:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/56717
dc.description.abstractTato práce se zabývá vybranými českými a anglickými idiomy a jejich transparentností. Jejím hlavním cílem je ověřit tvrzení, že znalost významu jednotlivých komponentů idiomu může pomoci snížit jeho neprůhlednost, avšak zpravidla není dostačující proto, aby se idiom stal zcela transparentní. Teoretická část je zaměřena na definici idiomu a transparentnosti, zpracování a interpretaci idiomů, rozdíly mezi českým a anglickým jazykem a korespondenci vybraných českých a anglických idiomů. Praktická část popisuje výzkum s českými a anglickými rodilými mluvčími, který byl proveden za účelem ověření hypotézy této bakalářské práce. Klíčová slova: idiom, transparentnost, metafora, metonymie, všeobecná znalost, protoindoevropský jazyk, analytický jazyk, syntetický jazyk, korespondencecs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with selected Czech and English idioms and their transparency. Its main aim is to verify that in an idiomatic expression, the knowledge of the meaning of its individual constituents might help to decrease the opaqueness of the idiom but it does not tend to suffice to make the expression absolutely transparent. The theoretical part of the thesis is focused on the definition of an idiom and transparency, idiom processing and interpretation, differences between the Czech an English language and the correspondence of the selected Czech and English idioms. The practical part describes a research with the native speakers of Czech and English, which was conducted in order to verify the main hypothesis of this thesis. Key words: idiom, transparency, metaphor, metonymy, conventional knowledge, Proto-Indo-European, analytical language, synthetic language, correspondenceen_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleComparative analysis of transparency of selected idiomsen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-21
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId131940
dc.title.translatedKomparativní analýza transparentnosti vybraných idiomůcs_CZ
dc.contributor.refereeMorgan, Craig Alan
dc.identifier.aleph001603174
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish Language Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá vybranými českými a anglickými idiomy a jejich transparentností. Jejím hlavním cílem je ověřit tvrzení, že znalost významu jednotlivých komponentů idiomu může pomoci snížit jeho neprůhlednost, avšak zpravidla není dostačující proto, aby se idiom stal zcela transparentní. Teoretická část je zaměřena na definici idiomu a transparentnosti, zpracování a interpretaci idiomů, rozdíly mezi českým a anglickým jazykem a korespondenci vybraných českých a anglických idiomů. Praktická část popisuje výzkum s českými a anglickými rodilými mluvčími, který byl proveden za účelem ověření hypotézy této bakalářské práce. Klíčová slova: idiom, transparentnost, metafora, metonymie, všeobecná znalost, protoindoevropský jazyk, analytický jazyk, syntetický jazyk, korespondencecs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with selected Czech and English idioms and their transparency. Its main aim is to verify that in an idiomatic expression, the knowledge of the meaning of its individual constituents might help to decrease the opaqueness of the idiom but it does not tend to suffice to make the expression absolutely transparent. The theoretical part of the thesis is focused on the definition of an idiom and transparency, idiom processing and interpretation, differences between the Czech an English language and the correspondence of the selected Czech and English idioms. The practical part describes a research with the native speakers of Czech and English, which was conducted in order to verify the main hypothesis of this thesis. Key words: idiom, transparency, metaphor, metonymy, conventional knowledge, Proto-Indo-European, analytical language, synthetic language, correspondenceen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990016031740106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV