Školství z pohledu inspekčních zpráv
Educational system from the perspective of inspection reports
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56273Identifiers
Study Information System: 114674
Collections
- Kvalifikační práce [19346]
Author
Advisor
Referee
Kitzberger, Jindřich
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Management of Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
13. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Česká školní inspekce, inspekční zpráva, priority vzdělávání, evaluace, hodnocení, podmínky, průběh a výsledky vzděláváníKeywords (English)
Czech School Inspectorate, inspection reports, educational priorities, evaluation, assesment, conditions, course and results of educationDiplomová práce se zabývá posouzením obsahu inspekčních zpráv České školní inspekce v kontextu hlavních strategických dokumentů české vzdělávací politiky od vydání Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) v roce 2001. Práce obsahuje historický úvod o vývoji státního dozoru nad školami v českých zemích a vymezení kompetencí České školní inspekce, která v současné době provádí externí hodnocení škol. ČŠI poskytuje prostřednictvím inspekčních zpráv zpětnou vazbu školám a souhrnnými výročními zprávami zpětnou vazbu Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Diplomová práce zkoumá soulad obsahu inspekčních zpráv s obsahem strategických dokumentů MŠMT.
The dissertation focuses on the assessment of the content of the inspection reports of the Czech School Inspectorate (CSI) in the context of the main stategical documents concerning the Czech educacional policy since the publication of the National Programme of the Development of Education in the Czech Republic (The White Book) in 2001. The thesis comprises of the historical introduction of the state supervision over schools in Bohemia and the extent of competency of the Czech School Inspectorate, which is currently conducting the schools external evaluation. The CSI provides the feedback to the schools through the inspection reports and the feedback to the Ministry of Education, Youth and Sports through the annual reports. The dissertation examines the compliance of the contents of the inspection reports and the strategical documents of the Ministry of Education.