Rozvoj symslového vnímání u dětí s kombinovaným postižením
Development of sensory perception of children with multiple disabilities
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/56227Identifikátory
SIS: 118673
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájková, Vanda
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
19. 9. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dítě s mentálním a kombinovaným postižením, smyslové funkce a vnímání, rozvíjení smyslového vnímáníKlíčová slova (anglicky)
pupil with mental retardation and multiple disabilities, sensory functions and perception, developing of sensory perceptionDiplomová práce se zabývá rozvíjením smyslového vnímání u žáků ve třídě pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním postižením a souběžným postižením více vadami. Naznačuje možnosti edukace ve vzdělávací oblasti "Člověk a jeho svět". Práce se podrobněji věnuje jednotlivým smyslům, možnostem jejich rozvíjení, poskytuje metodickou podporu, náměty na formy práce a realizaci učiva. V průzkumném projektu jsou zhodnoceny pokroky a posuny v rozvoji smyslového vnímání u čtyř žáků za dvouleté období. Výsledky projektu ukazují, že systematická a dlouhodobá práce s dětmi s těžkým mentálním a kombinovaným postižením vede k posunu ve vývoji dítěte.
The diploma thesis is addressed to a developing of sensory perception of children educated as pupils with severe mental retardation and pupils with multiple disabilities. The thesis suggests their educational opportunities in the topic of "Man and their society". The thesis follows up all the senses and their developing, as well as it provides methodical support and suggests the ways of rendition and implementation into the educational reality. The research evaluates the improvement of sensory perception of four pupils during a two-year-long period. It proves a point that the systematical and long-term working with the pupils with severe mental retardation and pupils with multiple disabilities results in progress.