Zobrazit minimální záznam

Didactical situations for teaching functions at the lower secondary level
dc.contributor.advisorNovotná, Jarmila
dc.creatorKrůtová, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-16T09:07:39Z
dc.date.available2017-05-16T09:07:39Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55919
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá možným způsobem využití Teorie didaktických situací na druhém stupni českých základních škol. Hlavním tématem pro experiment je zavedení funkcí u žáků 9. ročníků základních škol. Celá práce se dělí na dvě části - teoretickou a experimentální. Teoretická část je zaměřena na představení Teorie didaktických situací a zpracování tématu funkcí ve výukových materiálech používaných v České republice. Dále se zabývá historickým vývojem tématu funkce v českých kurikulárních dokumentech. V souvislosti s tím autorka provedla výzkum, jehož předmětem byl především pohled učitele matematiky na základní škole na výuku funkcí a změny, které v poslední době české školství provázejí. V experimentální části autorka předkládá podrobné informace o výukovém bloku zpracovaném a realizovaném podle zásad Teorie didaktických situací. Cílem experimentu bylo sledovat reakce žáků na pojetí výuky podle Teorie didaktických situací a zhodnotit jejich úspěšnost v souvislosti s požadovanými výstupy daného tématu. V práci je popsána příprava, průběh i vyhodnocení připravené výukové jednotky.cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the possible way to use the Theory of didactic situations in the second level of Czech primary schools. The main topic of the experiment is the introduction of functions in the 9th grade of primary schools. The entire work is divided into two parts - theoretical and experimental. The theoretical part is focused on introduction of the Theory of didactic situations and processing the topic in the educational materials used in the Czech Republic. It also deals with the historical development of the topic of functions in the Czech curricula. In this context, the author conducted a survey, the purpose of which was primarily the view of a primary school mathematics teacher on teaching of functions and on changes that recently accompany the Czech school system. In the experimental part, the author presents detailed information about the educational block processed and implemented according to the principles of the Theory of didactic situations. The aim of the experiment was to watch the reaction of students to the concept of teaching according to the Theory of didactic situations and to evaluate their success in relation to the desired outcomes of the topic. The thesis describes the preparation, progress and evaluation of the prepared educational unit.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDidaktika matematikycs_CZ
dc.subjectfunkcecs_CZ
dc.subjectdidaktická situacecs_CZ
dc.subjectDidactics of mathematicsen_US
dc.subjectfunctionsen_US
dc.subjectdidactical situationen_US
dc.titleDidaktické situace zaměřené na výuku funkcí na 2. stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-10
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119190
dc.title.translatedDidactical situations for teaching functions at the lower secondary levelen_US
dc.contributor.refereeVondrová, Naďa
dc.identifier.aleph001595428
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - matematikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Mathematicsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá možným způsobem využití Teorie didaktických situací na druhém stupni českých základních škol. Hlavním tématem pro experiment je zavedení funkcí u žáků 9. ročníků základních škol. Celá práce se dělí na dvě části - teoretickou a experimentální. Teoretická část je zaměřena na představení Teorie didaktických situací a zpracování tématu funkcí ve výukových materiálech používaných v České republice. Dále se zabývá historickým vývojem tématu funkce v českých kurikulárních dokumentech. V souvislosti s tím autorka provedla výzkum, jehož předmětem byl především pohled učitele matematiky na základní škole na výuku funkcí a změny, které v poslední době české školství provázejí. V experimentální části autorka předkládá podrobné informace o výukovém bloku zpracovaném a realizovaném podle zásad Teorie didaktických situací. Cílem experimentu bylo sledovat reakce žáků na pojetí výuky podle Teorie didaktických situací a zhodnotit jejich úspěšnost v souvislosti s požadovanými výstupy daného tématu. V práci je popsána příprava, průběh i vyhodnocení připravené výukové jednotky.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the possible way to use the Theory of didactic situations in the second level of Czech primary schools. The main topic of the experiment is the introduction of functions in the 9th grade of primary schools. The entire work is divided into two parts - theoretical and experimental. The theoretical part is focused on introduction of the Theory of didactic situations and processing the topic in the educational materials used in the Czech Republic. It also deals with the historical development of the topic of functions in the Czech curricula. In this context, the author conducted a survey, the purpose of which was primarily the view of a primary school mathematics teacher on teaching of functions and on changes that recently accompany the Czech school system. In the experimental part, the author presents detailed information about the educational block processed and implemented according to the principles of the Theory of didactic situations. The aim of the experiment was to watch the reaction of students to the concept of teaching according to the Theory of didactic situations and to evaluate their success in relation to the desired outcomes of the topic. The thesis describes the preparation, progress and evaluation of the prepared educational unit.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015954280106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV