Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze
Public space, its social parametres and not only visual dimensions
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55873Identifiers
Study Information System: 95795
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Consultant
Raudenský, Martin
Referee
Sedlák, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools - Art
Department
Information is unavailable
Date of defense
19. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
GRAFFITI, STREET ART, UMĚNÍ, KULTURA, VEŘEJNÝ PROSTOR, KOMUNIKACE, TVŮRCE, SUBKULTURA, VIZUALITA, KONTEXT, REKLAMA, VÝTVARNÁ VÝCHOVAKeywords (English)
GRAFFITI, STREET ART, ART, CULTURE, PUBLIC SPACE, COMUNICATION, CREATOR, SUBCULTURE, VIZUALITY, CONTEXT, ADVERTISMENT, ART EDUCATIONKROBOVÁ, K. (2012). Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 122 stran. (Přílohy mimo knižní část diplomové práce: soubor fotografií a objekt-totem) Diplomová práce se zabývá tématem veřejného prostoru v jeho dimenzích vizuálních, architektonických, obrazových, sociálních i psychologických. Jak na nás tento prostor působí a jak jeho podobu ovlivňujeme. Tyto pohledy jsou vztaženy k věkové skupině dospívajících. Navazuji na svoji bakalářskou práci, která se zabývala touto kategorií v oblasti subkultury graffiti a streetartu, kterou zde používám v příkladech a možných vlivech na grafický design a ilustraci. Na teoretickou část navazuji doplňujícím dotazníkem a didaktickým projektem, částečně zrealizovaným v praxi. Práci doplňuji o dokumentaci obrazů ve veřejném prostoru, objekt a rituál v něm. Klíčová slova: VEŘEJNÝ PROSTOR, KOMUNIKACE, TVŮRCE, SUBKULTURY, VIZUALITA, KONTEXT, REKLAMA, GRAFFITI, STREET ART, UMĚNÍ, KULTURA, VÝTVARNÁ VÝCHOVA
KROBOVÁ, K. (2012). Public space, its social parameters and not only pictorial dimensions. Praha: Charles University, Faculty of Education, Art department, 122 pages. (Attachment: set of photography and object-totem) This thesis is corcerned with public space in its dimensions of visual, architectonic, pictorial, social and psychological. How does the space impact us and how do we influence it. This kinds of view are hold out with people in age of adolescent. I follow up with my bachelor work which was concerned with this age group in course of study in subculture graffiti and street art which I use now for examples and possible influnces on graphic design and illustration. I continue with refilling questionnaire and didactics project, partly practically maked in practice, after theory. This work is topped up with documentary of pictures in public space, object of my own and ritual in space like this. Key words: PUBLIC SPACE, COMUNICATION, CREATOR, SUBCULTURES, VIZUALITY, CONTEXT, ADVERTISMENT, GRAFFITI, STREET ART, ART, CULTURE, ART EDUCATION