Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze
Public space, its social parametres and not only visual dimensions
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55873Identifikátory
SIS: 95795
Katalog UK: 990016101030106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Raudenský, Martin
Oponent práce
Sedlák, Michal
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy - výtvarná výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
19. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
GRAFFITI, STREET ART, UMĚNÍ, KULTURA, VEŘEJNÝ PROSTOR, KOMUNIKACE, TVŮRCE, SUBKULTURA, VIZUALITA, KONTEXT, REKLAMA, VÝTVARNÁ VÝCHOVAKlíčová slova (anglicky)
GRAFFITI, STREET ART, ART, CULTURE, PUBLIC SPACE, COMUNICATION, CREATOR, SUBCULTURE, VIZUALITY, CONTEXT, ADVERTISMENT, ART EDUCATIONKROBOVÁ, K. (2012). Veřejný prostor, jeho sociální parametry a nejen obrazové dimenze Diplomová práce. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 122 stran. (Přílohy mimo knižní část diplomové práce: soubor fotografií a objekt-totem) Diplomová práce se zabývá tématem veřejného prostoru v jeho dimenzích vizuálních, architektonických, obrazových, sociálních i psychologických. Jak na nás tento prostor působí a jak jeho podobu ovlivňujeme. Tyto pohledy jsou vztaženy k věkové skupině dospívajících. Navazuji na svoji bakalářskou práci, která se zabývala touto kategorií v oblasti subkultury graffiti a streetartu, kterou zde používám v příkladech a možných vlivech na grafický design a ilustraci. Na teoretickou část navazuji doplňujícím dotazníkem a didaktickým projektem, částečně zrealizovaným v praxi. Práci doplňuji o dokumentaci obrazů ve veřejném prostoru, objekt a rituál v něm. Klíčová slova: VEŘEJNÝ PROSTOR, KOMUNIKACE, TVŮRCE, SUBKULTURY, VIZUALITA, KONTEXT, REKLAMA, GRAFFITI, STREET ART, UMĚNÍ, KULTURA, VÝTVARNÁ VÝCHOVA
KROBOVÁ, K. (2012). Public space, its social parameters and not only pictorial dimensions. Praha: Charles University, Faculty of Education, Art department, 122 pages. (Attachment: set of photography and object-totem) This thesis is corcerned with public space in its dimensions of visual, architectonic, pictorial, social and psychological. How does the space impact us and how do we influence it. This kinds of view are hold out with people in age of adolescent. I follow up with my bachelor work which was concerned with this age group in course of study in subculture graffiti and street art which I use now for examples and possible influnces on graphic design and illustration. I continue with refilling questionnaire and didactics project, partly practically maked in practice, after theory. This work is topped up with documentary of pictures in public space, object of my own and ritual in space like this. Key words: PUBLIC SPACE, COMUNICATION, CREATOR, SUBCULTURES, VIZUALITY, CONTEXT, ADVERTISMENT, GRAFFITI, STREET ART, ART, CULTURE, ART EDUCATION
