Marketingový výzkum osobnosti značky české fotbalové reprezentace
Marketing research of brand personality of the Czech National Football Team
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55587Identifiers
Study Information System: 129584
Collections
- Kvalifikační práce [8921]
Author
Advisor
Referee
Čáslavová, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Název: Marketingový výzkum osobnosti značky české fotbalové reprezentace Cíl: Hlavním cílem této diplomové práce je na základě marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky české fotbalové reprezentace. Metody: K získání potřebných dat byla použita metoda elektronického dotazování. Při měření osobnosti značky byla aplikována standardizovaná metoda dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009) a kvalitativní metoda použití volných asociací. Pro interpretaci získaných dat byla provedena statistická analýza a pro uspořádání volných asociací byla využita vizuální metoda wordcloud. Výsledky: Výsledky ukázaly, že osobnost značky české fotbalové reprezentace je vystihována dimenzí jednoduchost a lze ji považovat za značku běžnou. Nejčastější vytvářenou asociací je jméno hlavního trenéra Bílka. Klíčová slova: sportovní značka, osobnost značky, marketingový výzkum, měření osobnosti značky, hodnota značky, image
Title: Marketing research of brand personality of Czech National Football Team Objectives: The main aim of this thesis is to identify the brand personality of the Czech National Football Team on the basis of marketing research. Methods: An electronic survey was used to gain the required data. A standardized method according to Geuens, Weijters and De Wulf (2009) and qualitative method of utilization of free associations were used for the measurement of brand personality. For the interpretation of gained data a statistical analysis was performed and for the organizing the free associations a visual wordcloud method was used. Results: The results have showed that the brand personality of the Czech National Football Team is grasped by dimension of simplicity and can be considered as an ordinary brand. The most commonly created association is the name of the head coach Bílek. Keywords: Sport brand, brand personality, marketing research, measurement of brand personality, brand value, image