Zobrazit minimální záznam

The comparison of the conditions for teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schools
dc.contributor.advisorFialová, Ludmila
dc.creatorProcházka, Martin
dc.date.accessioned2017-05-16T07:42:26Z
dc.date.available2017-05-16T07:42:26Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/55581
dc.description.abstractNázev: Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách Cíle: Zjistit, zda školy disponují takovými podmínkami pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví), aby mohly plnit cíle rámcových vzdělávacích programů. Zjistit základní údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy na základních a středních školách a údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy v Praze a Plzeňském kraji. Zjistit, zda se liší podmínky výuky vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví) na základních a středních školách, v Praze a Plzeňském kraji. Navrhnout vhodná řešení ke zlepšení situace. Metody: Použili jsme metodu komparace výsledků nestandardizovaného dotazníkové šetření převážně s uzavřenými typy otázek. Dotazníkové šetření bylo určeno učitelům tělesné výchovy na ZŠ a SŠ. Zkoumanými regiony byly Plzeňský kraj a hlavní město Praha. Dotazníkové šetření bylo doplněno osobními řízenými rozhovory s učiteli TV. Výsledky: Zjistili jsme, že celkové podmínky na školách odpovídají normám základních kurikulárních dokumentů. Celkové podmínky nebrání naplňování cílů a úkolů uvedených v základních kurikulárních dokumentech. Podmínky pro výuku TV jsou prokazatelně lepšími na ZŠ než na SŠ. Vyššího vzdělání dosahují učitelé na SŠ a v...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The comparison of the conditions for teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schools Objectives: Research whether schools have such conditions for teaching Educational area of Man and Health in order to achieve the objectives of framework educational programs. Research basic information about the structure of PE teachers in primary and secondary schools and on the structure of PE teachers in Prague and Pilsen region. Research the different conditions of teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schools in Prague and Pilsen Region. Propose appropriate solutions to improve the situation. Methods: We used for comparison of results of non-standardized questionnaire containing mainly closed types of questions. The questionnaire survey was for PE teachers in elementary and secondary schools. The surveyed regions were Pilsen Region and Prague. Results: We found that overall conditions in schools meet the standards of basic curricula. Overall conditions prevent attainment of the objectives and tasks set out in the basic curricula. Conditions for physical education are demonstrably better at primary schools than at secondary schools. Higher educated teachers are located at secondary schools and in Prague Region. Keywords: primary school,...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectgymnáziumcs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro základní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro střední odborné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectRámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectčlověk a zdravícs_CZ
dc.subjecttělesná výchovacs_CZ
dc.subjectvýchova ke zdravícs_CZ
dc.subjectprimary schoolen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectgrammar schoolen_US
dc.subjectThe Framework Educational Programme for Basic Educationen_US
dc.subjectThe Framework Educational Programme for Grammar schoolsen_US
dc.subjectThe Framework Educational Programme for Secondary Educationen_US
dc.subjectphysical educationen_US
dc.subjecthealth educationen_US
dc.titleKomparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-25
dc.description.departmentPedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId126945
dc.title.translatedThe comparison of the conditions for teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schoolsen_US
dc.contributor.refereeTilinger, Pavel
dc.identifier.aleph001628241
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTělesná výchova a sportcs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro střední školy - tělesná výchova - Učitelství geografie pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enSecondary School Teacher Education - Physical Education - Teaching of Geography for Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sportcs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách Cíle: Zjistit, zda školy disponují takovými podmínkami pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví), aby mohly plnit cíle rámcových vzdělávacích programů. Zjistit základní údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy na základních a středních školách a údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy v Praze a Plzeňském kraji. Zjistit, zda se liší podmínky výuky vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví) na základních a středních školách, v Praze a Plzeňském kraji. Navrhnout vhodná řešení ke zlepšení situace. Metody: Použili jsme metodu komparace výsledků nestandardizovaného dotazníkové šetření převážně s uzavřenými typy otázek. Dotazníkové šetření bylo určeno učitelům tělesné výchovy na ZŠ a SŠ. Zkoumanými regiony byly Plzeňský kraj a hlavní město Praha. Dotazníkové šetření bylo doplněno osobními řízenými rozhovory s učiteli TV. Výsledky: Zjistili jsme, že celkové podmínky na školách odpovídají normám základních kurikulárních dokumentů. Celkové podmínky nebrání naplňování cílů a úkolů uvedených v základních kurikulárních dokumentech. Podmínky pro výuku TV jsou prokazatelně lepšími na ZŠ než na SŠ. Vyššího vzdělání dosahují učitelé na SŠ a v...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The comparison of the conditions for teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schools Objectives: Research whether schools have such conditions for teaching Educational area of Man and Health in order to achieve the objectives of framework educational programs. Research basic information about the structure of PE teachers in primary and secondary schools and on the structure of PE teachers in Prague and Pilsen region. Research the different conditions of teaching Educational area of Man and Health in primary and secondary schools in Prague and Pilsen Region. Propose appropriate solutions to improve the situation. Methods: We used for comparison of results of non-standardized questionnaire containing mainly closed types of questions. The questionnaire survey was for PE teachers in elementary and secondary schools. The surveyed regions were Pilsen Region and Prague. Results: We found that overall conditions in schools meet the standards of basic curricula. Overall conditions prevent attainment of the objectives and tasks set out in the basic curricula. Conditions for physical education are demonstrably better at primary schools than at secondary schools. Higher educated teachers are located at secondary schools and in Prague Region. Keywords: primary school,...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Pedagogika, psychologie a didaktikacs_CZ
dc.identifier.lisID990016282410106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV