Identita hokejbalového klubu HC Kert Park Praha a její využití v praxi
Identity of HC Kert Park Praha and its use in reality
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55570Identifiers
Study Information System: 127228
Collections
- Kvalifikační práce [8749]
Author
Advisor
Referee
Štědroň, Bohumír
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: Identita hokejbalového klubu HC KERT Park Praha a její využití v praxi Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvoření projektu, který povede ke zlepšení identity HC KERT Park Praha. Metody: V naší práci jsme využili tři metody, kterými jsou nestrukturované rozhovory, fokusové skupiny a SWOT analýza. Výsledky: Bylo zjištěno, že identita HC KERT Park Praha je neúplná a většina respondentů ji vnímá spíše negativně. Účastníci průzkumu se shodli na třech nejdůležitějších faktorech, které by pozitivně pomohli ke zlepšení a využití identity zkoumaného klubu v praxi. Tyto faktory jsou finance, mládež a zázemí. Jako řešení byl navržen komplexní projekt se zaměřením na tyto zjištěné oblasti včetně každé části podnikové identity. Klíčová slova: marketing, marketingový mix, komunikační mix, sportovní marketing, sponzoring, corporate identity, corporate design, corporate communication, corporate culture, produkt v corporate identity, corporate image, hokejbal
Title: Identity of HC KERT Park Praha and its usage in reality Objectives: The goal of this work is to create a project that leads to a better corporate identity of HC KERT Park Praha. Methods: In our thesis we used three methods that are non-structured interviews, focus groups and SWOT analysis. Results: It was found out that the identity of HC KERT Park Praha is incomplete and most respondents see it negatively. The respondents agreed on three main factors that could lead to improvement of the identity of the examined club. The factors are finance, youth categories and the club facilities. As a solution a complex project was designed with focusing on these factors together with each part of the corporate identity. Keywords: marketing, marketing mix, communication mix, sports marketing, sponsorship, corporate identity, corporate design, corporate communication, corporate culture, product in corporate identity, corporate image, street hockey