Zobrazit minimální záznam

Playing in Heterogeneous Classes - Comparative Study on Kindergartens of Common versus Waldorf Type
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorNováková, Pavlína
dc.date.accessioned2017-06-01T13:11:11Z
dc.date.available2017-06-01T13:11:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/5554
dc.description.abstractTématem diplomové práce je "Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy". Teoretická část je zaměřena na vymezení potřeby hry v předškolním věku, vývoj hry, potřeby hrového partnera a úlohu hračky. Dále se věnuje hře v RVP PV, začlenění her v režimu dne v MŠ a přínosu hry pro dítě i učitelku. Postihuje specifika věkově heterogenní skupiny dětí obecně a ve vztahu ke hře. Také je zaměřena na specifika waldorfské mateřské školy. V závěru této části je přiblížen ŠVP sledovaných mateřských škol. Praktická část diplomové práce je zaměřena na pozorování dětí při volné hře ve vybraných MŠ, které se týkají času denně věnovaného volným hrám, způsobu, jak na volné hry reagují učitelky, a převažující typy her. Sleduje, jaké hračky pro heterogenní třídu učitelky doporučují, jaké hračky si děti nejčastěji volí a jak se začleňují děti mladší do her starších dětí a opačně. Dále budou ve zvolených MŠ pomocí anonymních dotazníků od rodičů zjišťovány tyto skutečnosti - jaké hračky preferují v domácím prostředí, jaké hračky dětem nejčastěji kupují, zda ty mají genderový charakter a z jakého důvodu si rodiče volí vybrané MŠ. Pro dosažení cílů jsem použila metodu pozorování, anonymní dotazník pro rodiče a pro učitelky MŠ, analýzu hraček a pomůcek v daných MŠ. Klíčová slova: věkově...cs_CZ
dc.description.abstractThe topic of this work is "Playing in Heterogeneous Classes - Comparative Study on Kindergartens of Common versus Waldorf Type". The theoretical part deals with the definition of the pre-school aged children's need of playing, the development of playing, the need of a playing partner and the function of toys. Then it focuses on playing in the General Educational Plan for Pre-School Education, playing integration into the daily routine of a kindergarten and benefit of playing for a child and a teacher. It describes the specific features of a heterogeneous group of children and their relationship to playing. It also discusses the characteristics of a Waldorf kindergarten. In the end of the part the School Educational Plan of the studied schools is shown. The practical part of this work is based on monitoring children during their free playing time in the chosen kindergartens. The time daily devoted to free playing, the ways the teachers react to free playing and which types of playing are most common were the objectives of the research. The work then names toys recommended for a heterogeneous class by the teachers, toys chosen by children, how younger children are integrated into the older children's playing and vice versa. Then, by using a questionnaire, following data will be obtained from parents...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectVěkově heterogenní skupina dětícs_CZ
dc.subjectwaldorfská pedagogikacs_CZ
dc.subjectvolná hracs_CZ
dc.subjecthračkacs_CZ
dc.subjectpotřeba herního partneracs_CZ
dc.subjectheterogeneous age group of childrenen_US
dc.subjectWaldorf educationen_US
dc.subjectfree playingen_US
dc.subjecttoysen_US
dc.subjectneed of a playing partneren_US
dc.titleHra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2016
dcterms.dateAccepted2016-05-24
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId145737
dc.title.translatedPlaying in Heterogeneous Classes - Comparative Study on Kindergartens of Common versus Waldorf Typeen_US
dc.contributor.refereeHavlová, Jana
dc.identifier.aleph002089555
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTématem diplomové práce je "Hra ve věkově heterogenních třídách - komparace běžné a waldorfské mateřské školy". Teoretická část je zaměřena na vymezení potřeby hry v předškolním věku, vývoj hry, potřeby hrového partnera a úlohu hračky. Dále se věnuje hře v RVP PV, začlenění her v režimu dne v MŠ a přínosu hry pro dítě i učitelku. Postihuje specifika věkově heterogenní skupiny dětí obecně a ve vztahu ke hře. Také je zaměřena na specifika waldorfské mateřské školy. V závěru této části je přiblížen ŠVP sledovaných mateřských škol. Praktická část diplomové práce je zaměřena na pozorování dětí při volné hře ve vybraných MŠ, které se týkají času denně věnovaného volným hrám, způsobu, jak na volné hry reagují učitelky, a převažující typy her. Sleduje, jaké hračky pro heterogenní třídu učitelky doporučují, jaké hračky si děti nejčastěji volí a jak se začleňují děti mladší do her starších dětí a opačně. Dále budou ve zvolených MŠ pomocí anonymních dotazníků od rodičů zjišťovány tyto skutečnosti - jaké hračky preferují v domácím prostředí, jaké hračky dětem nejčastěji kupují, zda ty mají genderový charakter a z jakého důvodu si rodiče volí vybrané MŠ. Pro dosažení cílů jsem použila metodu pozorování, anonymní dotazník pro rodiče a pro učitelky MŠ, analýzu hraček a pomůcek v daných MŠ. Klíčová slova: věkově...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of this work is "Playing in Heterogeneous Classes - Comparative Study on Kindergartens of Common versus Waldorf Type". The theoretical part deals with the definition of the pre-school aged children's need of playing, the development of playing, the need of a playing partner and the function of toys. Then it focuses on playing in the General Educational Plan for Pre-School Education, playing integration into the daily routine of a kindergarten and benefit of playing for a child and a teacher. It describes the specific features of a heterogeneous group of children and their relationship to playing. It also discusses the characteristics of a Waldorf kindergarten. In the end of the part the School Educational Plan of the studied schools is shown. The practical part of this work is based on monitoring children during their free playing time in the chosen kindergartens. The time daily devoted to free playing, the ways the teachers react to free playing and which types of playing are most common were the objectives of the research. The work then names toys recommended for a heterogeneous class by the teachers, toys chosen by children, how younger children are integrated into the older children's playing and vice versa. Then, by using a questionnaire, following data will be obtained from parents...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020895550106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV