Značka a analýza image značky Alpine Pro-LOH Londýn 2012
Alpine Pro brand and its image analysis - 2012 Summer Olympics in London
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/55308Identifiers
Study Information System: 116344
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Boučková, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
značka, Alpine Pro, image značky, marketingový výzkumKeywords (English)
brand, Alpine Pro, brand image, marketing researchCílem diplomové práce je charakterizovat problematiku značky a image značky Alpine Pro, která se zabývá výrobou sportovního oblečení. Dále si práce klade za cíl zjistit, zda se změnila image značky Alpine Pro po LOH v Londýně. Vzorek výzkumu je vybrán z řad široké internetové populace, která představuje potenciální zákazníky trhu se sportovním oblečením. Na základě výsledků provedené výzkumné sondy budou navržena případná řešení, která by mohla vést ke zlepšení image značky.
The purpose of my thesis is to characterize the issue of brand image, and in particular the Alpine Pro brand, producer of sportswear. Furthermore, the thesis wants to determine whether the image of the Alpine Pro brand has changed after London 2012 Olympic Games. The research sample has been selected from broad public Internet users, potential sportswear market customers. The results of the research will provide a basis for possible solutions to improving the brand image.