Show simple item record

Tools for Creating Organic Compound Formulas and Possibilities of their Use in Chemistry Education
dc.contributor.advisorRusek, Martin
dc.creatorStárková, Dagmar
dc.date.accessioned2017-05-16T02:32:11Z
dc.date.available2017-05-16T02:32:11Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/54511
dc.description.abstractPráce zkoumá vhodnost použití chemických editorů ve výuce organické chemie a přípravě na ni na základních školách a gymnáziích. Používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že chemické editory by mohly být praktickou učební pomůckou, pokud by byly do edukačního procesu vhodně zařazeny. Práce představuje základní funkce těchto programů s ohledem na jejich technické nároky. Dále zkoumá aktuální stav využívání chemických editorů z pohledu učitelů základních škol a gymnázií. Předložen je přehled funkcí chemických editorů s ohledem na jejich využití v organické chemii. Z výsledků provedeného výzkumného šetření vyplývá, že právě v organické chemii jsou chemické editory využívány nejčastěji. Dále bylo zjištěno, že respondenti používají chemické editory velmi zřídka, a to zejména k přípravě na výuku, téměř vůbec přímo ve výuce samotné. V dnešní, digitální době nelze tento stav akceptovat. Je nutné zkoumat různé možnosti využití informačních a komunikačních technologií a podporovat jejich efektivní začleňování do výuky chemie. Mnohá výzkumná šetření dokazují, že tímto způsobem lze zkvalitnit edukační proces.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis explores suitability of software for drawing formulas in organic chemistry and its preparation in elementary and high schools. It uses both quantitative and qualitative research methods and notes that this kind of software could be a practical teaching aid if it was properly placed in the educational process. The thesis represents essential functions of these programs with respect to their technical demands. It also examines the current status of the use of software for drawing formulas from the teachers perspective in primary and secondary education. Presented is an overview of the functions of software for drawing formulas with regard to their use in organic chemistry. The findings of this research indicate that organic chemistry is the topic where the editors are most commonly used. It was also found that respondents use software for drawing formulas very rarely, especially to prepare for teaching, less in the school. In today's digital age, this condition cannnot be accepted. It is necessary to examine various options for the use of information and communication technologies and to promote their effective integration into chemistry education as many researches have shown.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectnástroje pro tvorbu chemických strukturcs_CZ
dc.subjectorganická chemiecs_CZ
dc.subjectvyužití ICT ve výuce chemiecs_CZ
dc.subjectučitelské postojecs_CZ
dc.subjectsoftware for drawing formulas in chemistryen_US
dc.subjectorganic chemistryen_US
dc.subjectICT in chemistry educationen_US
dc.subjectteachers' attitudesen_US
dc.titleNástroje pro tvorbu vzorců organických sloučenin a možnosti jejich využití ve výuce chemiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-18
dc.description.departmentKatedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId118917
dc.title.translatedTools for Creating Organic Compound Formulas and Possibilities of their Use in Chemistry Educationen_US
dc.contributor.refereeČapek Adamec, Martin
dc.identifier.aleph001601422
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy chemie - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Chemistry - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce zkoumá vhodnost použití chemických editorů ve výuce organické chemie a přípravě na ni na základních školách a gymnáziích. Používá jak kvantitativní, tak kvalitativní metody výzkumu, a konstatuje, že chemické editory by mohly být praktickou učební pomůckou, pokud by byly do edukačního procesu vhodně zařazeny. Práce představuje základní funkce těchto programů s ohledem na jejich technické nároky. Dále zkoumá aktuální stav využívání chemických editorů z pohledu učitelů základních škol a gymnázií. Předložen je přehled funkcí chemických editorů s ohledem na jejich využití v organické chemii. Z výsledků provedeného výzkumného šetření vyplývá, že právě v organické chemii jsou chemické editory využívány nejčastěji. Dále bylo zjištěno, že respondenti používají chemické editory velmi zřídka, a to zejména k přípravě na výuku, téměř vůbec přímo ve výuce samotné. V dnešní, digitální době nelze tento stav akceptovat. Je nutné zkoumat různé možnosti využití informačních a komunikačních technologií a podporovat jejich efektivní začleňování do výuky chemie. Mnohá výzkumná šetření dokazují, že tímto způsobem lze zkvalitnit edukační proces.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis explores suitability of software for drawing formulas in organic chemistry and its preparation in elementary and high schools. It uses both quantitative and qualitative research methods and notes that this kind of software could be a practical teaching aid if it was properly placed in the educational process. The thesis represents essential functions of these programs with respect to their technical demands. It also examines the current status of the use of software for drawing formulas from the teachers perspective in primary and secondary education. Presented is an overview of the functions of software for drawing formulas with regard to their use in organic chemistry. The findings of this research indicate that organic chemistry is the topic where the editors are most commonly used. It was also found that respondents use software for drawing formulas very rarely, especially to prepare for teaching, less in the school. In today's digital age, this condition cannnot be accepted. It is necessary to examine various options for the use of information and communication technologies and to promote their effective integration into chemistry education as many researches have shown.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra chemie a didaktiky chemiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV