Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin tělesné výchovy
Integration of children with visual impairments in physical education classes
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53977Identifikátory
SIS: 113884
Kolekce
- Kvalifikační práce [8840]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vařeková, Jitka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Speciální pedagogika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Zdravotní TV a tělovýchovné lékařství
Datum obhajoby
7. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
zrak, zrakové postižení, zrakové vady, integrace, inkluze, vzdělávání, sport, tělesná výchova, rozhovor, anamnézaKlíčová slova (anglicky)
vision, visual impairment, visual defects, integration, inclusion, education, sport, physical education, interview, anamnesisNázev práce: Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin TV Cíle práce: Hlavním cílem práce je vhled do problematiky integrace zrakově postiženého žáka do hodin tělesné výchovy v běžné třídě základní školy. Zjišťuji, jak se žák se zrakovým postižením cítí v hodinách TV a jak si myslí, že je vnímán svým okolím? Dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak se v konkrétním případě žáka se zrakovým postižením zdařila integrace do běžné ZŠ, jak se na ní podílely a jak ji ovlivnily zúčastněné osoby. Rovněž chci zjistit, v jaké míře se taková integrace stává náročnou pro osoby, které se na ní podílejí. Metoda: Kombinování techniky rozhovoru, dlouhodobého pozorování a analýzy dat z pedagogické dokumentace v rámci případové studie žáka. Výsledky: Žák se zrakovým postižením byl úspěšně adaptován v procesu integrace v tělesné výchově běžné základní školy. Důkazem jsou pozitivní výsledky a pokroky integrovaného žáka. Výsledky však poukazují na problém integrace na 1.stupni, způsobený nedostatečnými kompetencemi pedagogů. Problémem se jeví nejednotný přístup k dítěti a potažmo i k integraci u zúčastněných osob. V takové míře je pak integrace náročnou nejen pro osoby integrující, ale také má negativní dopad na dítě. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, zrakové vady, integrace, inkluze, vzdělávání, sport, výchova,...
Title: Integration of children with visual impairments in physical education classes Objectives: The main goal is insight into the integration of visually impaired pupils in physical education classes in regular primary school classroom. I find out how the student with visual impairments feel during PE lessons and how you think it is perceived by those around? The operational objective of the research is to find out how a particular case of a child with visual impairments successful integration into regular primary schools, both participated in it and how it influenced the person concerned. Also, I want to find out the extent to which such integration becomes difficult for people who are involved in it. Methods: Combining interview techniques, long-term observation and analysis of pedagogical documentation in the case study student. Results: The pupil with visual impairment has been successfully adapted in the process of integration in physical education regular primary school. This is evidenced by the positive results and improvement of the integrated pupil. However, the results point to the problem of integration in the 1st degree, due to the lack of competence of teachers. The problem appears to be inconsistent approach to the child and thus also the integration of the people involved. The...