Minihokej v kategorii 4.tříd a jeho rozdílnost s celoplošným hokejem s ohledem na herní činnosti jednotlivce
Mini hockey in the 4th grade category and its differences from regular hockey viewpoint of individual play moves.
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53973Identifiers
Study Information System: 106109
Collections
- Kvalifikační práce [8840]
Author
Advisor
Referee
Arnošt, Pavel
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Physical Education and Sport
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Minihokej, celoplošný hokej, 4. třída, herní činnosti jednotlivceKeywords (English)
Mini hockey, regular hockey, 4th grade, individual play movesNázev práce: Minihokej v kategorii 4. třída a jeho rozdílnost s celoplošným hokejem s ohledem na herní činnosti jednotlivce Cíle práce: Formou nepřímého pozorování a za pomocí audiovizuální techniky zjistit a porovnat četnost HČJ v minihokeji a celoplošným hokejem ve čtvrté třídě. Metoda: Pro získání dat bylo použito nepřímé pozorování prostřednictvím videokamery. Data, získaná uvedenou metodou, byla zpracována a doplněna do tabulek a následně porovnána. Výsledky: U minihokeje hráči vystřelili úspěšně 9x více, na bránu 7x více, mimo bránu 2x více, brankaři soupeře vyrazili 4x více střel a 3x více jich chytili. Hráči si přesně přihráli v minihokeji 2x více, 2x více bylo i nepřesných přihrávek. Hráči v minihokeji zpracovali 2x více úspěšných přihrávek a neúspěšných zpracování bylo 3x více. Při osobních soubojích v minihokeji hráči získali 2x více kotoučů. V minihokeji se hráči uvolnili změnou směru nebo rychlosti 2x více, stejně tak 2x více se uvolnili kličkou. Hráči při minihokeji byli v kontaku s kotoučem téměř dvakrát více než hráči při celoplošném hokeji. Klíčová slova: Minihokej, celoplošný hokej, 4. třída, herní činnosti jednotlivce
Thesis title: Mini hockey in the 4th grade category and its differences from regular hockey viewpoint of individual play moves. Thesis objectives: To ascertain and compare the number of individual play moves in mini hockey and modern hockey in the 4th grade by way of indirect observation and audiovisual technology. Method: For data collection we used indirect observation via a videocamera. Data thus collected was processed, filled in to charts and compared. Results: Mini hockey players made 9x more successful shots (7x more on the wicket and 2x more outside of it), the rival team's goal-keeper sent forth 4x more shots and caught 3x more. Mini hockey players handed off accurately 2x more frequently and there were also 2x more inaccurate handoffs. They processed 2x more successful handoffs and further 3x more unsuccessful ones. In personal matches, mini hockey players won 2x more pucks. The players were able to break free by changing direction or speed 2x more often, as well as by doubling. Mini hockey players were 2x more frequently in contact with the puck than modern hockey players. Keywords: Mini hockey, regular hockey, 4th grade, individual play moves