Postoje žáků k problematice trestů
Pupil's attitudes to the issue of punishments
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53828Identifiers
Study Information System: 121051
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Bendl, Stanislav
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Mathematics Oriented at Education - Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
3. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
fyzický trest, psychický trest, výchovný styl, osobnostKeywords (English)
physical punishment, psychological punishment, upbringing style, personalityBakalářská práce "Postoje žáků k problematice trestů" pojednává o vnímání trestů žáky 2. stupně základní školy ve Skuhrově nad Bělou. V teoretické části se věnuji problematice definice osobnosti žáka a učitele, popisuji jednotlivé výchovné styly a v neposlední řadě samozřejmě tresty, jejich definici, druhy a funkci. Praktická část je sestavena na základě kvantitativního výzkumu mezi žáky ZŠ Skuhrov nad Bělou. Zaměřuje se na jejich názory a znalosti v oblasti definice trestů a v oblasti jejich druhů. Dále zkoumá jejich vlastní zkušenosti s tresty. Cílem práce je zjistit názory dotazovaných žáků, tyto názory utřídit a případně srovnat s názory dospělých, které již byly provedeny.
The bachelor thesis 'Pupil's attitudes to the issue of punishments' concerns the viewing of punishments by students of higher primary school in Skuhrov nad Bělou. The theoretical part deals with the issue of the personality definitions of a pupil and a teacher, it describes various educational styles and last but not least, penalties, their definitions, types and functions. The practical part is based on a quantitative survey among the pupils of primary school in Skuhrov nad Bělou. It focuses on their points of view and familiarity of the definitions and types of punishments. Furthermore, it examines their own experiences with penalties. The aim of this thesis is to ascertain opinions of the interviewed pupils in order to sort out their views and, where appropriate, to compare them with the views of adults that have already been carried.