Kulturní identifikace dětí od 4 do 6 let
Cultural themes in the age from 4 to 6
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53422Identifikátory
SIS: 104324
Kolekce
- Kvalifikační práce [18678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Levínská, Markéta
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
17. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kultura, identifikace, vývoj, dítěKlíčová slova (anglicky)
Culture, identification, development, childUniverzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce - Abstrakt Kulturní identifikace dětí od 4 do 6 let Autor: Kateřina Forštová Vedoucí práce: Mgr. David Doubek, Ph.D. Praha, 2. května 2013 Abstrakt Tato badatelská práce se zaměřuje na sledování a uchopení fenoménu dětské fascinace. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu předškolního věku, o činnosti a hře, o subjekto objektovém vztahu a o ukotvení pojmu fascinace v české literatuře. Empirická část je založena na vytvoření struktur fascinací pozorovaných chlapců. Na základě analýzy těchto struktur se práce pokouší o vytvoření obecných charakteristik dětské fascinace a o utříděný pohled na danou problematiku. Klíčová slova: Fascinace, identifikace, kultura, vývoj, dítě
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra psychologie Thesis - Abstract Cultural themes in the age from 4 to 6 Author: Kateřina Forštová Thesis supervisor: Mgr. David Doubek, Ph.D. Prague, May 2nd 2013 Abstract The subject of this thesis is the observation and analysis of the children's fascination phenomenon. Teoretical part summarizes required knowledge related to the evolutionary stage of preschool age, the activity and game, subject-object relation and the fascination in Czech literature. The empirical part is based on the creating structures of observed child's fascination. By analysing these structures this thesis is trying to establish general characteristics of children's fascination and organized view of related problematics. Keywords: Fascination, identification, culture, development, child