Kulturní identifikace dětí od 4 do 6 let
Cultural themes in the age from 4 to 6
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53422Identifiers
Study Information System: 104324
CU Caralogue: 990016006310106986
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Levínská, Markéta
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Psychology and Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Kultura, identifikace, vývoj, dítěKeywords (English)
Culture, identification, development, childUniverzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra psychologie Diplomová práce - Abstrakt Kulturní identifikace dětí od 4 do 6 let Autor: Kateřina Forštová Vedoucí práce: Mgr. David Doubek, Ph.D. Praha, 2. května 2013 Abstrakt Tato badatelská práce se zaměřuje na sledování a uchopení fenoménu dětské fascinace. Teoretická část práce shrnuje potřebné poznatky o vývojovém stádiu předškolního věku, o činnosti a hře, o subjekto objektovém vztahu a o ukotvení pojmu fascinace v české literatuře. Empirická část je založena na vytvoření struktur fascinací pozorovaných chlapců. Na základě analýzy těchto struktur se práce pokouší o vytvoření obecných charakteristik dětské fascinace a o utříděný pohled na danou problematiku. Klíčová slova: Fascinace, identifikace, kultura, vývoj, dítě
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra psychologie Thesis - Abstract Cultural themes in the age from 4 to 6 Author: Kateřina Forštová Thesis supervisor: Mgr. David Doubek, Ph.D. Prague, May 2nd 2013 Abstract The subject of this thesis is the observation and analysis of the children's fascination phenomenon. Teoretical part summarizes required knowledge related to the evolutionary stage of preschool age, the activity and game, subject-object relation and the fascination in Czech literature. The empirical part is based on the creating structures of observed child's fascination. By analysing these structures this thesis is trying to establish general characteristics of children's fascination and organized view of related problematics. Keywords: Fascination, identification, culture, development, child