Vývoj české mateřské školy v letech 1980 -2010 v Ostravě
Development of the Czech nursery school in 1980 - 2010 in Ostrava
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53386Identifikátory
SIS: 119282
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Loudová Stralczynská, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
11. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mateřská škola, vývoj mateřské školy, školské zákony, cíle a pojetí vzdělávání mateřské školy, proměna mateřské školyKlíčová slova (anglicky)
Nursery school, development of a nursery school, school legislation, target and the concept of education in a nursery school, transformations of nursery schoolCílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.
The aim of this theses is to summarize the development of the Czech nursery school in the years 1980-2010 in Ostrava. The development is divided into chapters by decades. Each chapter describes the current educational legislation which has been related to nursery schools in the given period. The focus is on target and the concept of education in the nursery school in the given decade. Detail is devoted to important documents determined to the nursery school. It deals with the changes in the planning and evaluation of the educational work. The practical part is processing historical documents, such as school records, chronicles and inspection reports from nursery schools in Ostrava. The method of the questionnaire survey finds opinions nursery school's teachers on the transformation of the Czech nursery school. The questionnaire survey maps the views of parents to the current nursery school. In conclusion my thesis compares the Czech nursery school in each decade according to the monitored items. Finally, theses summarizes the development of the Czech nursery school in the years from 1980 to 2010.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: UZNÁNOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2021)Datum obhajoby: 29. 4. 2021The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Hrad vzdělání a národa. Vznik, proměny a význam středního školství v politickém okresu Sušice mezi reformami 1869 a 1953
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanus, Adam (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 5. 9. 2018The Castle of Education and the Nation is a work concerning secondary segment of schooling system in the political district of Sušice. The time scope of the work is framed by two school reforms from years 1869 and 1953. ... -
Formy spolupráce rodiny a školy na počátku školní docházky
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTěšínská, Magda (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 18. 5. 2016Diplomová práce se soustředí na formy spolupráce mezi rodinou a školou na počátku školní docházky. Teoretická část definuje rodinu a školu jako výchovně - vzdělávací instituce. Mapuje kořeny vývoje spolupráce těchto ...