Zobrazit minimální záznam

Development of the Czech nursery school in 1980 - 2010 in Ostrava
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorKorbelová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-15T21:07:01Z
dc.date.available2017-05-15T21:07:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53386
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this theses is to summarize the development of the Czech nursery school in the years 1980-2010 in Ostrava. The development is divided into chapters by decades. Each chapter describes the current educational legislation which has been related to nursery schools in the given period. The focus is on target and the concept of education in the nursery school in the given decade. Detail is devoted to important documents determined to the nursery school. It deals with the changes in the planning and evaluation of the educational work. The practical part is processing historical documents, such as school records, chronicles and inspection reports from nursery schools in Ostrava. The method of the questionnaire survey finds opinions nursery school's teachers on the transformation of the Czech nursery school. The questionnaire survey maps the views of parents to the current nursery school. In conclusion my thesis compares the Czech nursery school in each decade according to the monitored items. Finally, theses summarizes the development of the Czech nursery school in the years from 1980 to 2010.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectMateřská školacs_CZ
dc.subjectvývoj mateřské školycs_CZ
dc.subjectškolské zákonycs_CZ
dc.subjectcíle a pojetí vzdělávání mateřské školycs_CZ
dc.subjectproměna mateřské školycs_CZ
dc.subjectNursery schoolen_US
dc.subjectdevelopment of a nursery schoolen_US
dc.subjectschool legislationen_US
dc.subjecttarget and the concept of education in a nursery schoolen_US
dc.subjecttransformations of nursery schoolen_US
dc.titleVývoj české mateřské školy v letech 1980 -2010 v Ostravěcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-11
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119282
dc.title.translatedDevelopment of the Czech nursery school in 1980 - 2010 in Ostravaen_US
dc.contributor.refereeLoudová Stralczynská, Barbora
dc.identifier.aleph001595797
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this theses is to summarize the development of the Czech nursery school in the years 1980-2010 in Ostrava. The development is divided into chapters by decades. Each chapter describes the current educational legislation which has been related to nursery schools in the given period. The focus is on target and the concept of education in the nursery school in the given decade. Detail is devoted to important documents determined to the nursery school. It deals with the changes in the planning and evaluation of the educational work. The practical part is processing historical documents, such as school records, chronicles and inspection reports from nursery schools in Ostrava. The method of the questionnaire survey finds opinions nursery school's teachers on the transformation of the Czech nursery school. The questionnaire survey maps the views of parents to the current nursery school. In conclusion my thesis compares the Czech nursery school in each decade according to the monitored items. Finally, theses summarizes the development of the Czech nursery school in the years from 1980 to 2010.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015957970106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV