Show simple item record

Education for parents of extremely premature infants in the use of stimulation techniques for the support of psychomotor development
dc.contributor.advisorHájková, Vanda
dc.creatorMirovská, Dagmar
dc.date.accessioned2017-05-15T21:03:08Z
dc.date.available2017-05-15T21:03:08Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53372
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na edukaci rodičů dětí s perinatálními riziky. Práce se zaměřuje na zdůvodnění potřebnosti role speciálního pedagoga v rámci multidisciplinárního týmu terapeutů při práci s dětmi s perinatální zátěží. Na základě výsledků dotazníků ukazuje úroveň informovanosti rodičů o možnostech terapií, volnočasových aktivit a získávání informací. Práce ukazuje na potřebu koordinace nabídky různých zařízení a nutnost dlouhodobé a soustavné edukační práce. Obsahem teoretické části práce je vyšetření dítěte důležité pro včasný záchyt dětí s ohrožením a názorně zpracován komplexní psychomotorický vývoj dítěte. Dále charakteristika dítěte s perinatálními riziky, kde jsou vymezeny základní diagnózy těchto dětí a důsledky postižení jednotlivých systémů pro jejich další vývoj. Práce ukazuje možnosti intervencí podle nejmodernějších trendů práce s rizikovými dětmi a důležitost jejich včasného zahájení a potřebu kombinace terapií.cs_CZ
dc.description.abstractAnnotation: The thesis is focused on educating parents of children with perinatal risks. The work focuses on justifying the need of special educator within the multidisciplinary team of therapists and his role in the work with children with perinatal stress. Based on the questionnaire results it shows how parents are informed about the therapy options, leisure activities and other source of information. The work highlights how essential is to coordinate all offers of variety organizations and the need for long-term and systematic educational work. In the theoretical part of the thesis is the child examination and the importance of early detection of children with threats followed by clearly elaborated complex of the child psychomotor development. Further characteristics describe children with perinatal risks to define their basic diagnosis and the consequences of individual systems damages and the relevance of further development. The work shows the possibility of intervention using the latest trends in work with children at risk and the importance of early initiation and the need to combine the therapies.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBobath konceptcs_CZ
dc.subjectdětská mozková obrnacs_CZ
dc.subjectdítě s perinatální zátěžícs_CZ
dc.subjectedukacecs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectmultidisciplinární týmcs_CZ
dc.subjectpráce s rodiči dětícs_CZ
dc.subjectpsychomotorický vývojcs_CZ
dc.subjectspeciální pedagogcs_CZ
dc.subjectVojtova metodacs_CZ
dc.subjectBobath concepten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectChildren with perinatal risken_US
dc.subjectInfant Cerebral Palsyen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.subjectmultidisciplinary teamen_US
dc.subjectpsychomotor developmenten_US
dc.subjectspecial educatoren_US
dc.subjectVojta methoden_US
dc.subjectwork with parentsen_US
dc.titleEdukace rodičů extrémně nezralých dětí při využívání stimulačních technik pro podporu psychomotorického vývojecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-19
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId119191
dc.title.translatedEducation for parents of extremely premature infants in the use of stimulation techniques for the support of psychomotor developmenten_US
dc.contributor.refereeŠumníková, Pavlína
dc.identifier.aleph001606595
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na edukaci rodičů dětí s perinatálními riziky. Práce se zaměřuje na zdůvodnění potřebnosti role speciálního pedagoga v rámci multidisciplinárního týmu terapeutů při práci s dětmi s perinatální zátěží. Na základě výsledků dotazníků ukazuje úroveň informovanosti rodičů o možnostech terapií, volnočasových aktivit a získávání informací. Práce ukazuje na potřebu koordinace nabídky různých zařízení a nutnost dlouhodobé a soustavné edukační práce. Obsahem teoretické části práce je vyšetření dítěte důležité pro včasný záchyt dětí s ohrožením a názorně zpracován komplexní psychomotorický vývoj dítěte. Dále charakteristika dítěte s perinatálními riziky, kde jsou vymezeny základní diagnózy těchto dětí a důsledky postižení jednotlivých systémů pro jejich další vývoj. Práce ukazuje možnosti intervencí podle nejmodernějších trendů práce s rizikovými dětmi a důležitost jejich včasného zahájení a potřebu kombinace terapií.cs_CZ
uk.abstract.enAnnotation: The thesis is focused on educating parents of children with perinatal risks. The work focuses on justifying the need of special educator within the multidisciplinary team of therapists and his role in the work with children with perinatal stress. Based on the questionnaire results it shows how parents are informed about the therapy options, leisure activities and other source of information. The work highlights how essential is to coordinate all offers of variety organizations and the need for long-term and systematic educational work. In the theoretical part of the thesis is the child examination and the importance of early detection of children with threats followed by clearly elaborated complex of the child psychomotor development. Further characteristics describe children with perinatal risks to define their basic diagnosis and the consequences of individual systems damages and the relevance of further development. The work shows the possibility of intervention using the latest trends in work with children at risk and the importance of early initiation and the need to combine the therapies.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016065950106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV