Vyučovací cíle v předmětu český jazyk na základních školách - analýza aktuálního stavu
Teaching objekts in the Czech language - examining the current state
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52738Identifikátory
SIS: 134181
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pišlová, Simona
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka
Datum obhajoby
13. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
základní školy - český jazyk - syntax - cíle ve vyučování - Rámcový vzdělávací program - školní vzdělávací programy - současné učebnice českého jazykaKlíčová slova (anglicky)
elementaries schools - Czech language - syntax - teaching objekts - Framework Educational Program - General Educational Program - the best-selling textbooks publishedDiplomová práce s názvem Vyučovací cíle v předmětu český jazyk na základních školách - analýza aktuálního stavu je teoretická práce, která porovnává naplňování cílů v oblasti větné skladby na základních školách. Sleduje naplnění cílů základního kurikulárního dokumentu České republiky (Rámcového vzdělávacího programu) ve školních vzdělávacích programech. Sleduje také naplnění cílů RVP didaktickými materiály - učebnicemi. První část práce porovnává cíle Rámcového vzdělávacího programu a některých dokumentů, kterými se učitelé při výuce větné skladby mohou inspirovat. Těmi jsou současné nejprodávanější učebnice nakladatelství Alter, SPN a Fraus a vyučovací hodiny v oblasti větné skladby zveřejněné na metodickém portálu RVP (podle portálu www.ceskeskolstvi.cz z 1. 10. 2012). Vzhledem k významnosti těchto dokumentů je vytvořena premisa, že se jejich cíle se shodují s cíli ŠVP. Druhá část práce analyzuje školní vzdělávací programy vybraných škol v severních Čechách. Jedná se o 29 škol. V rámci konkurence městských a vesnických škol jsou porovnávány dokumenty institucí z obou těchto oblastí. ŠVP městských škol pocházejí z Ústí nad Labem, Liberce a Jablonce nad Nisou. Práce vychází z premisy, že školní vzdělávací programy naplňují požadavky ŠVP a všem požadovaným cílům věnují ve výuce stejný prostor. Práce dospívá...
This diploma thesis with the title Teaching objekts in the Czech language is theoretical work which compares realizations of targets in syntax area at elementaries schools. It observes realization of targets included in basic curriculum document of Czech Republic (the Framework Educational Program, theFEP)in school educational programs. It observes realization of targets included in the General Educational Program, the GEP by didactictextbooks. First part of this diploma thesis compares targets of the FEP and some documents which can inspirate teachers at teaching about syntax. These documents are the best-selling textbooks published at Alter, SPN and Fraus publishers and lessons about syntax published at metodical web by GEP (by web www.ceskeskolstvi.czfrom 1st of October 2012). There is an assumptioncreated on the base of their significance that their targets are the same as GEP's targets. Second part analyses schools educational programs at selected school sat North Bohemia. We talk about 29 schools. Because of competition at municipal and rurals chools we compare documents from both of these areas. Municipalschools are choosenfrom Ústí nad Labem, Liberec and Jablonec nad Nisou. This diploma works on the assumption that the school educational programs fulfill requests of the GEP and they give the same...