Zobrazit minimální záznam

Teaching objekts in the Czech language - examining the current state
dc.contributor.advisorŠmejkalová, Martina
dc.creatorDlasková, Michaela
dc.date.accessioned2017-05-15T18:04:41Z
dc.date.available2017-05-15T18:04:41Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/52738
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Vyučovací cíle v předmětu český jazyk na základních školách - analýza aktuálního stavu je teoretická práce, která porovnává naplňování cílů v oblasti větné skladby na základních školách. Sleduje naplnění cílů základního kurikulárního dokumentu České republiky (Rámcového vzdělávacího programu) ve školních vzdělávacích programech. Sleduje také naplnění cílů RVP didaktickými materiály - učebnicemi. První část práce porovnává cíle Rámcového vzdělávacího programu a některých dokumentů, kterými se učitelé při výuce větné skladby mohou inspirovat. Těmi jsou současné nejprodávanější učebnice nakladatelství Alter, SPN a Fraus a vyučovací hodiny v oblasti větné skladby zveřejněné na metodickém portálu RVP (podle portálu www.ceskeskolstvi.cz z 1. 10. 2012). Vzhledem k významnosti těchto dokumentů je vytvořena premisa, že se jejich cíle se shodují s cíli ŠVP. Druhá část práce analyzuje školní vzdělávací programy vybraných škol v severních Čechách. Jedná se o 29 škol. V rámci konkurence městských a vesnických škol jsou porovnávány dokumenty institucí z obou těchto oblastí. ŠVP městských škol pocházejí z Ústí nad Labem, Liberce a Jablonce nad Nisou. Práce vychází z premisy, že školní vzdělávací programy naplňují požadavky ŠVP a všem požadovaným cílům věnují ve výuce stejný prostor. Práce dospívá...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis with the title Teaching objekts in the Czech language is theoretical work which compares realizations of targets in syntax area at elementaries schools. It observes realization of targets included in basic curriculum document of Czech Republic (the Framework Educational Program, theFEP)in school educational programs. It observes realization of targets included in the General Educational Program, the GEP by didactictextbooks. First part of this diploma thesis compares targets of the FEP and some documents which can inspirate teachers at teaching about syntax. These documents are the best-selling textbooks published at Alter, SPN and Fraus publishers and lessons about syntax published at metodical web by GEP (by web www.ceskeskolstvi.czfrom 1st of October 2012). There is an assumptioncreated on the base of their significance that their targets are the same as GEP's targets. Second part analyses schools educational programs at selected school sat North Bohemia. We talk about 29 schools. Because of competition at municipal and rurals chools we compare documents from both of these areas. Municipalschools are choosenfrom Ústí nad Labem, Liberec and Jablonec nad Nisou. This diploma works on the assumption that the school educational programs fulfill requests of the GEP and they give the same...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzákladní školy - český jazyk - syntax - cíle ve vyučování - Rámcový vzdělávací program - školní vzdělávací programy - současné učebnice českého jazykacs_CZ
dc.subjectelementaries schools - Czech language - syntax - teaching objekts - Framework Educational Program - General Educational Program - the best-selling textbooks publisheden_US
dc.titleVyučovací cíle v předmětu český jazyk na základních školách - analýza aktuálního stavucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-06-13
dc.description.departmentKatedra českého jazykacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId134181
dc.title.translatedTeaching objekts in the Czech language - examining the current stateen_US
dc.contributor.refereePišlová, Simona
dc.identifier.aleph001600208
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazykacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Vyučovací cíle v předmětu český jazyk na základních školách - analýza aktuálního stavu je teoretická práce, která porovnává naplňování cílů v oblasti větné skladby na základních školách. Sleduje naplnění cílů základního kurikulárního dokumentu České republiky (Rámcového vzdělávacího programu) ve školních vzdělávacích programech. Sleduje také naplnění cílů RVP didaktickými materiály - učebnicemi. První část práce porovnává cíle Rámcového vzdělávacího programu a některých dokumentů, kterými se učitelé při výuce větné skladby mohou inspirovat. Těmi jsou současné nejprodávanější učebnice nakladatelství Alter, SPN a Fraus a vyučovací hodiny v oblasti větné skladby zveřejněné na metodickém portálu RVP (podle portálu www.ceskeskolstvi.cz z 1. 10. 2012). Vzhledem k významnosti těchto dokumentů je vytvořena premisa, že se jejich cíle se shodují s cíli ŠVP. Druhá část práce analyzuje školní vzdělávací programy vybraných škol v severních Čechách. Jedná se o 29 škol. V rámci konkurence městských a vesnických škol jsou porovnávány dokumenty institucí z obou těchto oblastí. ŠVP městských škol pocházejí z Ústí nad Labem, Liberce a Jablonce nad Nisou. Práce vychází z premisy, že školní vzdělávací programy naplňují požadavky ŠVP a všem požadovaným cílům věnují ve výuce stejný prostor. Práce dospívá...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis with the title Teaching objekts in the Czech language is theoretical work which compares realizations of targets in syntax area at elementaries schools. It observes realization of targets included in basic curriculum document of Czech Republic (the Framework Educational Program, theFEP)in school educational programs. It observes realization of targets included in the General Educational Program, the GEP by didactictextbooks. First part of this diploma thesis compares targets of the FEP and some documents which can inspirate teachers at teaching about syntax. These documents are the best-selling textbooks published at Alter, SPN and Fraus publishers and lessons about syntax published at metodical web by GEP (by web www.ceskeskolstvi.czfrom 1st of October 2012). There is an assumptioncreated on the base of their significance that their targets are the same as GEP's targets. Second part analyses schools educational programs at selected school sat North Bohemia. We talk about 29 schools. Because of competition at municipal and rurals chools we compare documents from both of these areas. Municipalschools are choosenfrom Ústí nad Labem, Liberec and Jablonec nad Nisou. This diploma works on the assumption that the school educational programs fulfill requests of the GEP and they give the same...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazykacs_CZ
dc.identifier.lisID990016002080106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV