Hudebně integrativní projekty pro děti na 1. stupni ZŠ (tvorba, ověřování, metodické náměty do praxe)
Musically Integrative Projects for Junior Level Pupils of Elementary Schools (Creation, Verification, Methodical Proposals for Practice)
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52328Identifiers
Study Information System: 123520
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Lojdová, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech Language Oriented at Education - Music Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
17. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
integrita, polyestetická výchova, tvořivost, výchovné koncerty, hra, hudební vývoj jedince, motivaceKeywords (English)
integrity, polyestetic education, creativity, educational concerts, games, music development of an individual, motivationBakalářská práce analyzuje dosavadní zkušenosti s uskutečňováním koncertů pro děti v českém prostředí a v zahraničí. Na základě teoretických východisek (historické, psychologicko-ontogenetické a sociální povahy) byly vytvořeny hudebně integrované scénáře koncertů pro děti mladšího školního věku. Následně byla ve výzkumné části ověřena jejich účinnost. Jejich výsledky byly posouzeny s ohledem na stanovený předmět, cíle, metody, pracovní hypotézy. Poslední část bakalářské práce je věnována metodickým námětům pro hudebně výchovnou praxi na prvním stupni základních škol.
Bachelor's thesis analyzes existing experience with realisation of children's concerts both in Czech and foreign environment. On the basis of theoretical foundations of historical, psychological, ontogenetic and social nature, musically integrative scenarios were created for junior level pupils. The effectiveness of the scripts were consecutively verified in the research part. The results were evaluated with regards to given subject, aims, methods, operational hypothesis. Final part of the bachelor's thesis is devoted to methodical proposals for musical education at junior level of elementary schools.