Rozvoj schoností významných pro školní matematiku prostřednictvím deskovýc her ve školní družině
The development of abilities important for the school mathematics via board games within the after school-club
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/52280Identifiers
Study Information System: 121680
Collections
- Kvalifikační práce [19128]
Author
Advisor
Referee
Žalská, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
27. 5. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Mladší školní věk, školní družina, deskové hry, rovinná a prostorová představivost, ŠVPKeywords (English)
School children, After - School Club, board games, spatial and plain imagination, school educational programCílem bakalářské práce "Rozvoj schopností významných pro školní matematiku prostřednictvím deskových her ve školní družině" bylo zjistit možnosti zlepšení dětí mladšího školního věku ve vybraných matematických schopnostech opakovaným hraním zvolených deskových her ve školní družině. Tato práce porovnává výsledky pre-testu a post-testu během pětiměsíčního cíleného působení hraní na děti. V teoretické části je charakterizována hra, školní družina, mladší školní věk, zvolené matematické schopnosti, školní vzdělávací program a charakteristika vybraných deskových her. V praktické části je uveden popis přípravy testování, průběh testování a výsledná data. Z výsledků vyplývá, že zlepšení matematických schopností hraním deskových her je možné. KLÍČOVÁ SLOVA Mladší školní věk, školní družina, deskové hry, rovinná a prostorová představivost, ŠVP
The aim of this work "The development of important abilities for the school mathematics via board games within the After - School Club" is to find out the improvement of 3. grade pupils in selected mathematical abilities via repeated board games within afternoon activities. This work compares five month results obtained in pre-test and post-test of preselected board games. The theoretical part explains the concept of game, afternoon activities, school children, spatial imagination, school educational program and characteristics of selected board games. The practical part includes the preparation and the course of the testings as well as the final data. The results indicate that the development of mathematical abilities via board games is possible. KEYWORDS School children, After - School Club, board games, spatial and plain imagination, school educational program